U bent niet verbonden met een netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

twjbak

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Berichten
93
Iedere keer als ik Internet Explorer opstart krijg ik bovenstaande melding. Eronder staat "verbindingsprobleem oplossen". Als ik dat doe krijg ik op een gegeven moment te zien dat een verbinding is gemaakt met Ethernet. En dan werkt mijn Internet Explorer zonder probleem. Ik vind het alleen onprettig dat ik iedere keer het "verbindingsprobleem oplossen" moet aanklikken. Wat kan ik doen om direct verbinding te krijgen met Internet Explorer?
 
Gebeurd dat ook als je een andere browser gebruikt of alleen met Internet Explorer?
 
Het frappante is wel dat Google Crome en ook Mozilla Firefox zonder probleem werken. Alleen Internet Explorer dus niet. Het maakt niet uit of ik mijn PC uitzet en daarna weer aan. Het probleem met Internet Explorer blijft bestaan.
 
[windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
kijk in tabblad Verbindingen
Kijk wat daar staat. Zou op "nooit een verbinding maken" moeten staan.

Tijs.
 
op het tabblad Verbindingen staat inderdaad nooit een verbinding kiezen. Hoe ik dat kan veranderen weet ik niet. Misschien iemand een suggestie?
 
Je hoeft dat niet te veranderen, want dat is de instelling die juist goed is.

Misschien heb je last van malware. Kijk op deze Nucia forum-sectie, en lees vooral goed dit bericht voordat je een vraag stelt in die forum-sectie.

Tijs.
 
Iedere keer als ik naar Internet Explorer wil gaan blijkt dat de adapter van Ethernet wordt opgestart. Ik vraag me dus af op welke wijze ik standaard Ethernet kan opstarten. Wellicht dat daarmee het probleem met Internet Explorer opgelost kan worden. Weet iemand hoe ik die Ethernet instelling kan invoeren?
 
Uit je startposting is niet duidelijk of je Internet via netwerkkabel (dus bedraad) of draadloos.

Tijs.
 
Wat je kunt doen:
a. [Windows-toets]r toetscombinatie -> notepad.exe c:\reset.bat
er wordt gevraagd om je een nieuw bestand wilt maken. Klik Ja
Plak het volgende erin:
wmic path win32_networkadapter where NetConnectionID="LAN-verbinding" call disable
wmic path win32_networkadapter where NetConnectionID="LAN-verbinding" call enable

Klik rode kruisje en geef ja bij opslaan-vraag.
b. Maak snelkoppeling naar c:\reset.bat op je bureaublad. Elke keer dat je het wilt gebruiken erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Check ook even of je bedrade verbinding ook echt "LAN-verbinding" heet, anders moet je dat aanpassen in het script. [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl

Kijk of je hier wat aan hebt.

Tijs.
 
Aan Dnties

Als ik de door jou genoemde tekst via uitvoeren wil doen krijg ik niet de te verwachten reactie. Ik typte in "notepad.exe c:\reset.bat". Maar als ik dat doe krijg ik de melding "kan c:\reset.bat niet vinden". Doe ik mogelijk iets niet goed?
 
Lees eens beter: Er staat dan niet alleen: Kan C:\reset.bat niet vinden
maar er staat ook: Wilt u een nieuw bestand maken?

En wat zegt mijn instructie:
er wordt gevraagd om je een nieuw bestand wilt maken. Klik Ja

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan