"U computer is geblokkeerd"=>UKASH!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Ja,je staat even te kijken als je de melding krijgt "U computer is geblokkeerd",maar betalen no way!!
Ik heb al verschillende actie´s geprobeert om die rottige Ukash kwijt te raken.
Mijn pc met Xp-windows start op in veilige modus maar al snel ben ik weer geblokkeerd.
In de veilige modus met opdrachtprompt heb ik via cd en usb al AVG rescue,Skyhunter,Bitdefender removal
(H:BDRemoval_Trojan_Ranson_Icepol.exe) etc geprobeert maar allemaal zonder succes!
Krijg steeds de melding dat de programma´s niet in veilige modus kunnen worden geinstalleerd.
Het laatst wat ik geprobeert heb is een offline cd,om de pc vanuit daar op te starten,maar de pc pakt dit niet gelijk op bij het opstarten.
WIE-O-WIE kan mij verder helpen?
Alvast bedankt,
Mvg,

ja, het is even schrikken, maar als je goed leest en nadenkt zie je al snel dat het een scam is.

Als het waar is waar je van beschuldigd wordt, zou dit een economisch delict zijn. Dat is iets anders als "zomaar" een overtreding waar je met een boete vanaf komt. Als er sprake is van een economisch delict mag je dat aan de edelachtbare komen uitleggen. Deze kan je dan zonodig een sanctie opleggen, in de vorm van een geldboete danwel een taak- of gevangenisstraf.
Een

Dit soort rottigheid heet "ransomeware". In goed nederlands is dat iets als "gijzelsoftware". Laatste wat je moet doen is betalen, dat is pas echt vragen om narigheid. Gelukkig kom je er ook redelijk gemakkelijk weer vanaf, zoals in de bovenstaande post.

Bedankt voor info!!

Maar zo makkelijk gaat het hellaas niet bij mij!!
Ik heb Windows XP en met F8 kom ik in de keuze's veiligmodus etc
Maar een Removable Devices keuze staat daar niet bij.
In iedergeval alvast een rescue usb gemaakt van uit Uw link.

Is het nu de bedoeling bij het opstarten dat ik gelijk dat boot-menu krijg?
Want dat krijg ik niet!
Misschien met F2 eerst de bios aanpassen?
Maar welke opties moet ik keizen dan?
-System boot sequence=>onboard or usb cd rom drive?? of =>USB device??
-Onboard devices =>Usb Controller?? of =>USB for Flexbay ??

Welke moeten er op ON/Off staan?

Ik hoor graag hoe verder??
Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan