U dient Administrator-machtigingen op te geven...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Epicurus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
2
Opeens kom ik vandaag in een foto-submap "Rijksmuseum' een melding tegen, als ik bv een foto wil verplaatsen naar een andere map: U dient Administrator-machtigingen op te geven om dit bestand te kunnen verplaatsen.

Andere mappen hebben dit probleem niet.

Als ik in bedoelde sub-map een nieuwe map aanmaak en ik wil die nog lege map verwijderen, krijg ik dezelfde mededeling en kan de lege nieuwe map niet verwijderen.

Ik kan de foto's in de submap wel openen, maar niet verplaatsen of kopiëren of verwijderen.

Ik werk met Windows 7 Home Premium, versie 6.1
Mijn gebruiksrechtnaam op deze pc is: JvG

Ik zal een afbeelding toevoegen met de waarschuwingen en hoe 't ingesteld is bij 't tabblad beveiliging van deze submap Rijksmuseum.
collage1.jpg
 
Voer explorer eens uit in admin en probeer de bewerking nog eens.

Dus naar C:\Windows, zoek explorer.exe, rechtermuisknop en dan uitvoeren als administrator
 
Aan de naam te zien komt de map van een externe schijf. Als deze op een andere PC is aangemaakt dan zal waarschijnlijk de eigenaar van het bestand/map/folder niet goed staan. Klik eens bij het tabblad beveiliging op 'geavanceerd' en ga naar het tabblad 'eigenaar'
 
#ginojo: geen resultaat:
Bekijk bijlage 187573

#ReneDirks: de benaming "externe schijf" heb ik zelf aan een map gegeven en daarna pas de map op m'n pc gevuld. Daar zitten nu bijna 100 submappen in, die allen goed werken, maar slechts één submap heeft dit probleem: C:\Users\JvG\Desktop\EXTERNE HD\~Amsterdam\~ AMSTERDAM\~straten & PLEINEN\~~Museumplein+Musea
Ik heb nu ook even m'n toegangswachtwoord weggehaald. M'n gebruikersnaam is nog steeds JvG
Als ik dus ga naar Beveiliging > geavanceerd > eigenaar, dan zie ik dit:
Bekijk bijlage 187575
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan