• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

U kunt niet een deel van een samengevoegde cel wijzigen ?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJPotse

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2015
Misschien weet iemand de oplossing m.b.t. het onderstaande?

In Excel 2010 32-bit Nl heb ik een aantal cellen samengevoegd. Dit werkt prima, maar als ik een hyperlink er in wil plakken dan krijg ik de volgende melding "U kunt niet een deel van een samengevoegde cel wijzigen". Als ik vervolgens op de knop OK druk dan staat-ie er echter werkend en wel in. Ra, ra!?!

Op zich valt hier wel wel mee te leven, maar het zou mooier zijn als de betreffende melding niet verschijnt. Wie 't weet mag 't zeggen.

Alvast hartelijk dank voor jullie input!

Met een vriendelijke groet,

Hans

Mijn raad zou zijn om die samengevoegde cellen allemaal te splitten,
die leveren (bijna) altijd problemen op.
Beter is het om enkele cellen naast elkaar te selecteren en via cel-eigenschappen te kiezen voor:
uitlijning - Horizontaal - centreren over selectie.

Dank voor je advies Cobbe,

dit heb ik echter al geprobeerd en dan gebeuren er weer andere dingen die niet wenselijk zijn m.b.t. mijn doelstelling.
Overigens verschijnt de melding niet in Excel Online op OneDrive waar ik mee synchroniseer. Aangezien vooral met Excel Online wordt gewerkt is het slechts een triviale melding die ik uitsluitend in Excel 2010 op mijn lokale versie op schijf krijg.

Ik had/heb echter de hoop dat iemand op dit forum dit fenomeen ook al 'ns heeft gezien en er een (eenvoudige) oplossing voor heeft gevonden? Aangezien het echter niet storm loopt qua reacties vermoed ik dat ik de melding maar voor lief moet nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan