U probeert mijn.toeslagen.nl te bereiken, maar de server heeft een ongeldig certifica

Status
Niet open voor verdere reacties.

uscworld

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2012
Mijn vriendin heeft een wat oudere laptop, en probeerde in te loggen op
https://mijn.toeslagen.nl/default.aspx

Helaas verscheen toen de melding:
"U probeert mijn.toeslagen.nl te bereiken, maar de server heeft een ongeldig certificaat geretourneerd"

Toen maar eens Chrome geinstalleerd, maar nog steeds dezelfde melding. Heb cookies al op
accepteren gezet, en alle mogelijke beveiligingen (firewall etc) uit gezet maar niets lijkt te werken.

Kan iemand deze twee 'digibielen' de goede kant op sturen :o? Bedankt alvast :thumb:.

Hoop voor julllie "digibeten" jullie de goede richting op te sturen.
De meest voor de handliggende oorzaken is de klok van je systeem of die van Windows die niet op tijd loopt, voornamelijk de datum.
Zorg dat die goed staan, probeer het dan nog eens.

Hmm hier wel, met chrome, ff en ie.
Heb het bij bekenden aan de hand gehad, bij oa bankzaken en digid dat er wat met de certificaten waren(voornamleijk verlopen certificaten) wat mij al onlogisch leek, vooral bij inloggen bij je bank..
Daar bleek bij allen de systeemklok niet goed te staan. Die hersteld en de certificaatproblemen waren weg.
Terrarabo, probeer dat maar eens als je wilt inloggen bij je bank als je systeemklok te veel afwijkt met de werkelijkheid.

Zie link, het is een bekend probleem.

En van Chrome weet ik dat die hem weigert.

Edit: Test gedaan en ik krijg hetzelfde......

Zowel bij de DigiD inlog site, als bij toeslagen.nl kom ik geen problemen tegen met Chrome.

Ook haal ik uit de vraag, dat het eerst met een andere browser is geprobeerd. Daar waren dus blijkbaar dezelfde problemen mee.
Verder zijn de certificaten van Verisign en QuaVadis. Dus niet van DigiNotar, waar eerder de genoemde problemen mee waren.

Mij lijkt het dat Jackall gelijk kan hebben en dat de onjuiste datum (van een oude laptop met mogelijke een lege bios batterij) de oorzaak is van de weigering.

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan