U was bezig met een bewerking...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonathan12345

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Hallo,

Sinds vandaag krijg ik bij verschillende programma's de volgende melding:

In <prog naam> is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.
U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan.
Vertel Microsoft over dit probleem...etc.

Voor welke optie ik ook kies (verzenden of niet), mijn gekozen programma wordt altijd afgesloten.

Dit geldt bijvoorbeeld voor de volgende programma's:
msimn.exe (MS Outlook Express)
iexplorer.exe (Internet Explorer)
explorer.exe (Explorer, treedt alleen op als ik kies voor Zoeken)
rstrui.exe (Systeemherstel)

Een aantal programma's gaan wel goed. (Bijv. winamp, word, excel, rekenmachine).

Het lijkt er op dat ik niets meer kan met programma's die iets met internet te maken hebben. Erg vervelend.

Graag hulp!!!!

Bij voorbaat dank.

Misschien helpt het: ga naar Extra, Internet opties en dan verwijderen. Verwijder daar tijdelijke bestanden en cookies.

Helaas. Ik krijg gelijk al bij het opstarten van IE de genoemde foutmelding. Geen mogelijkheid om zo ver te komen dus.

Overigens als ik de internet verbinding verwijder, dan kan ik je suggestie wel uitvoeren. Helaas echter zonder het gewenste resultaat...

Ga dan wederom eens naar internetopties en dan het tabje geavanceerd. Daar zie je rechtsonder 2 opties om IE te herstellen / repareren / te resetten. Nee heb je.

Bedankt voor je hulp. Helaas nog geen oplossing.

Heb het geprobeerd. Maar helaas zonder resultaat.
(Ik heb overigens geen 2 opties, maar alleen de mogelijkheid "Standaardinstellingen herstellen". Deze heb ik dus geprobeerd.)

Ja 1 optie...

Ik heb niet zo'n moderne IE denk ik. Of gebruik jij Vista?

Anyway... is dus nog niet de oplossing....

Bijlagen

• internetopties.JPG
    internetopties.JPG
    58,2 KB · Weergaven: 47
Maar dat kan toch niet de oplossing tot het probleem zijn. Ik heb al die tijd prima gewerkt met XP en IE 6 (ik dacht dat ik op 6 zat, maar zelfs de info kan ik niet meer starten...zonder een foutmelding).

Enne het is dus niet alleen de IE. Het gaat ook om Outlook Express, als ik mijn pc start begint hij al met een melding over "PowerCinema Resident Program for Dell". Ook daar is een fout opgetreden en moet worden afgesloten... etc.
En dan gaat het maar door...

Je zal er niet vrolijk van worden, maar bij zoveel problemen backupte ik mijn bestanden en pakte ik de Windows CD en formatteerde en installeerde ik Windows opnieuw. Een uur later staat Windows er weer op en paar uur later ook de rest.
Tenzij iemand 'de gouden tip' voor je heeft ben je zo langzamerhand net zoveel tijd kwijt met zoeken naar de oorzaak als dat je een frisse Windows installatie uitvoert.

Ik heb dit probleem ook gehad en de oplossing voor mij was toen door simpelweg systeemherstel uit te voeren naar een dag toen dit probleem nog niet voorkwam.

Toevallig is wel dat dit probleem, de dag nadat ik windows updates had geïnstalleerd, naar voren kwam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan