U1 server voor 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
U1 OF "tower" server voor 1000 euro

------------------------ 1U server ------------------------
Budget - 1000 euro maximaal
Doel - Voornamelijk webserver, fileserver...

Hoe belangrijk is stilte? - 100% Onbelangrijk
Assemblage - Zelf, indien mogelijk
Opties - Via netwerk op te starten, raid-2 configuratie moet mogelijk zijn,

Besturingssysteem - Linux... Zelf installeren
Andere software - Reeds aanwezig.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
minimaal 2x 500+ GB HDD, 1U server voor in een rek....

---> op http://www.webhostingtalk.nl/ heeft men mij goed kunnen helpen :)

Vraag: is raid-2 voldoende om er 100% zeker van te zijn dat er geen data verloren gaat als er fouten optreden.

Alvast hartelijk bedankt!
Jeffrey (Webcom)

------------------------ Tower ------------------------
Budget - 1000 euro maximaal
Doel - Voornamelijk webserver, fileserver...

Hoe belangrijk is stilte? - Niet geheel onbelangrijk, de server komt in een kamer te staan waar eigenlijk altijd de muziek aan is, dus een beetje geruis van de server is geen probleem
Assemblage - Zelf
Opties - (Liefts via netwerk op te starten), raid-2 configuratie moet mogelijk zijn

Besturingssysteem - Linux... Zelf installeren
Andere software - Reeds aanwezig.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
- minimaal 2x 500+ GB HDD intern (liefst SATA, het moet met RAID 2 kunnen werken...)
- CD/DVD speler + brander
- (2+) USB 2.0 aansluiting
- Geen grafische kaart nodig (wel onboard)
- 4+ GB DDR3 RAM
- Quad core CPU

- een UPS (Uninterruptible power supply aka: noodstroomvoeding)

Alvast hartelijk bedankt!
Jeffrey (Webcom)

p.s. ik was al op zoek gegaan naar een UPS, maar tot heden nog niet kunnen vinden
p.p.s. Ik zit midden in een verhuizing (naja.. gisteren verhuisd) en nog geen internet in het nieuwe huis (hoe kan ik het overleven?). Mijn reacties zullen dan ook traag zijn
p.p.p.s. @marsmannetje: hopelijk kun je je hier wel op uitleven

Laatst bewerkt:
Waarom geen schitterende "tweedehands" ?
Die harde schijven die je wilt passen dan nog makkelijk binnen het budget......

Hier eentje met deze specs:

Dual (2x) Intel Xeon 3.0GHz processoren met 2MB cache en 800MHz FSB
Intel E7520 Chipset
6GB Registered ECC DDR2 PC2-3200 geheugen (6x 1GB, maximaal 16GB te installeren)
2x 72GB Ultra320 10.000RPM hotswappable SCA SCSI-harddisks
Onboard Ultra320 SCSI-controller -of, via BIOS te wisselen naar-
Dell Perc 4e/Si RAID-controller
Slimline CD-ROM drive
2x onboard Intel Gigabit Server Adapter 10/100/1000Mb
Onboard ATI Radeon 7000-M video controller 16MB videokaart
1x 3.3-V, 64-bit, 100-MHz en 1x 3.3-V, 64 bit, 133MHz PCI-X slot
Dual Hot-Swap 550W powersupplies
Aansluitingen achterkant: 2x PS/2, Serieel, 2x USB2.0, VGA, 2x RJ-45 Gigabit
Aansluitingen voorkant: 2x USB2.0 en 1x VGA

Voor € 599 op marktplaats.....
Advertentienummer: 277576104
http://link.marktplaats.nl/277576104

Laatst bewerkt:
En wederom het zaakje opgeschoond.
Wie nu nog offtopic gaat ondervind de consequenties.

@ JB'tje
Succes met je vraag verder,

Hallo ErpCity,

Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!
Ik zal het hier iig in de groep gooien, wellicht is het een goede keuze.

Het eerste probleem waar we nog mee zitten is de vraag of we een 1U reck nemen, of gewoon een tower.
We hebben een ruimte ter beschikking, met 1 GB lan aansluiting waar momenteel onze tower server draait... echter is de afgelopen weken de stroom met enige regelmaat uitgevallen (vraag me niet waarom), waardoor de server meerdere dagen niet te bereiken was. Vandaar dat we dachten dat een collocated server, of alleen een 1U rek huren en daar dan onze server inhangen, een goede oplossing is voor het probleem :) Echter wat de totale kosten dan gaan worden moeten ik nog uitzoeken. (kwam laatst ergens een 1U rek tegen voor 25 euro per maand, met 100 GB data extra voor 10,-)

Mocht iemand nog een goedkope hoster weten, die 1U recks aanbied, dan hoor ik het ook graag, of uiteraard als iemand nog een goede 1U server weet, geschikt voor dit doel.

M.v.g.
Jeffrey

p.s. opgeschoond?

Hoi jeffrey,

Ja opgeschoond: het werd een beetje onvriendelijk. En dat alles omdat ik niet tegen je mag zeggen dat ik je dit keer niet kan helpen. Servers zijn niet echt mijn ding.
Ik zou niet weten wat voor hardware je moet kiezen. Wat ik gisteren niet had gezegd: ik betwijfel of deze kennis zelfs aanwezig is op helpmij.
Ik denk zelfs dat er maar weinig rackable servers zelf samengesteld worden. Misschien kan je eens op Gathering of Tweakers (GoT) kijken. Daar is deze specifieke kennis er misschien wel.
Hoe dan ook kom je ook daar niet zoveel tegen:
http://gathering.tweakers.net/forum...008-Y2009---A&data[searchtimeout]=30#hitstart

Laatst bewerkt:
Wil je persé een eigen server (de hardware bedoel ik)?

Aardig alternatief is misschien een VPS mini server....
Hoef je geen zorgen over maintenance te maken...

Voorbeeldje, vanaf € 19 per maand..... 500 Gbyte traffic...

attachment.php

Meer info hier....: http://www.fxw.nl/index.php/product-vps-dds

Of moet er echt 500 GByte aan data op die server komen?

Bijlagen

• mini vps.jpg
    mini vps.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Alsnog bedankt voor je reactie marsmannetje :thumb: Ik zal eens kijken of er op tweakers goede info te vinden is.
Daarnaast zal ik nog een topic openen, voor een tower server (dus of een 1U rek server, of die tower gaat het worden :))

@ErpCity: dank je voor je reactie, helaas is 10GB een beeetje weinig. We zitten momenteel aan de 80 GBe hebben zo af en toe het probleem dat de HDD vol staat :| (komt uiteraard omdat sommige mappen met foto's er 3 maal opstaan, maargoed :o)

Ik zal ook eens op "http://www.webhostingtalk.nl" kijken, hopelijk hebben ze daar nog leuke info voor mij :)

Gegroet,
JBtje

marsmannetje zei:
UPS. Bij stroomstoring zal je modem ook uitvallen. Zonder internetverbinding helpt het niet dat de server wel wil draaien.
Klopt, echter komt de server (mits tower) te staan in een "studieverenigingkamer" in een gebouw op de uni. Het internet zelf zal hier niet uitvallen, daar zal de uni wel voor zorgen, echter hebben we in onze studieverenigingskamer nogal wat last van stroomstoringing (komt doordat we gewoon te veel gebruiken en er dus zo af en toe een groep uitvalt :) )
Door de router ook achter de UPS te zetten zal de server iig geen last hebben van deze storingen :D (dat is iig mijn theorie, of het klopt?)

marsmannetje zei:
Volgens mij heb je geen quad core nodig. Ik denk niet dat de processor zo zwaar belast wordt. Meestal worden de meest simpele processors gekozen voor dit doel.
hehehe tja.. das waar quad core is misschien ook wel een beetje een overkill voor een "simpele" http/file server. Ik hoop in de toekomst op de server ook nog een leuk spel te kunnen hosten (te denken aan b.v. CoD2) hoe de rest hierover denkt weet ik nog niet :P maar een single core lijkt me iig niets, gezien we toch het geld ter beschikking hebben (moehhahaha :thumb:)

Gegroet,
Jeffrey

P.s. ik heb geprobeerd een tower PC samen te stellen op azerty, echter merk ik al wel dat mijn kennis niet groot genoeg is om iets degelijks samen te stellen :( (een mobo van 140 en een cpu van maar 60, das niet in verhouding, right?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan