U3

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
ik heb een geheugenstick gekregen:
Kingston Data Traveller 1Gb met U3.

Nou zit er wel een paar regels tekst bij over dat U3, maar allemaal wer in t engels....
Als ik m in mn pc stop, verschijnen er twee stations, U3System en Kingston U3
en in de systemtray staat na de installatie een U3 icoon. als ik daarop klik komt een heel "startmenu" in beeld.

Een paar vragen.... mijn engels is niet toereikend.

1. wie kan me nu eens uitleggen wat ik hier allemaal mee kan? er moeten allerlei speciale progs zijn dpeciaal voor U3...
(www.U3.com)
en is eea ook allemaal in t nederlands mogelijk???
2. ik begrijp dat ik er mijn email mee kan ophalen op elke willekeurige computer, maar hoe?
3. de stick zou gesynchroniseerd kunnen worden met mappen op mn laptop. hoe?

en als (voorlopig) laatste: er staan al allemaal bestanden op de stick. maar ik gebruik m ook om gegevens van de ene naar de andere pc te zetten. nu ben ik als de dood dat ik m een keer formatteer of te veel verwijder en dat t dan niet meer werkt. of kan dat niet????

U3verkenner.jpg

al met al, leuk ding, maar.... behoefte aan veel info....

Laatst bewerkt:
Hoi M.

1. wie kan me nu eens uitleggen wat ik hier allemaal mee kan? er moeten allerlei speciale progs zijn dpeciaal voor U3...en is eea ook allemaal in t nederlands mogelijk???
Ja, die progs zijn er .... zoals Firefox voor U3, of zelfs een U3-versie van OpenOffice. Alleen wél allemaal engelstalig.

2. ik begrijp dat ik er mijn email mee kan ophalen op elke willekeurige computer, maar hoe?
Met het mailprogramma van OpenOffice kan je dus ook je mail ophalen en verzenden ....

3. de stick zou gesynchroniseerd kunnen worden met mappen op mn laptop. hoe?
Bij de software op je Kingston (onder U3-system) zit ook een mogelijkheid om mappen op je pc te synchroniseren.

Ik had zelf een MiniCruser van Sandisk, met U3-launcher erop, maar heb hem teruggebracht, omdat 'ie geleverd werd met dat U3-gedoe was ook nog eens vrij duur:
- Als je je stick leeghaalt of formatteert ben je alles op het gebied van U3 dus ook kwijt.
- Behalve op m'n eigen pc, kreeg ik overal waar ik de stick gebruikte een foutmelding, omdat de bij de U3-launcher behorende software niet op de pc geïnstalleerd zou zijn .... ja, dat klopt maar dat wil ik ook niet, laat staan dat ik daar de pc van een ander mee zou willen besmetten.

Kortom: het zal allemaal wel toekomst hebben, maar voorlopig maak ik 'gewoon' gebruik van een z.g. 'Werkmap' op mijn USB-stick, waarmee ik al mijn belangrijke bestanden synchroiseer.
Ben voor m'n mail gaandeweg geheel aan het overstappen naar Gmail, omdat ik daarmee - wherever dan ook - altijd de beschikking heb over mijn mail en bovendien in Outlook kan up- en downloaden.

Succes, Teun

knipperend zandlopertje

Ik heb het verhaal van Valijn gelezen en begrijp hoe hij over U3 denkt maar ik wil nog even wachten met alles er af te gooien.
Totdat ik echt niet uit het volgende probleem kom:
Als de stick in USB wordt gestoken en windows heeft hem gevonden begint bij mij het zandlopertje naast de muis te knipperen.
Alles is op virus en spyware gecontroleerd, de stick is opnieuw geinstalleerd en het gaat niet over.
Als ik de stick bij mijn dochter op haar laptop in USB steek werkt hij voortreffelijk, zij heeft voor het overgrote deel dezelfde programma´s erop staan.
Overigens werkt alles naar behoren met het knipperende zandlopertje maar het gaat op het laatst irriteren hè?
Wie weet raad?

Groeten,

Ton Visser.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan