U3

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Wat betekent een usb-stick met U3-technology precies?

Ik wil namelijk graag een nieuwe usb-stick kopen van 4 GB en ik heb al 1tje op het oog. Wil hem o.a. gebruiken voor readyboost en om portable applications op te draaien zoals http://portableapps.com/suite een draagbaar filerecoveryprogramma, een draagbare virusscan, een draagbaar comprimeerprogramma, etc...

Nu is die ene die ik op het oog heb zonder U3-technology, maar ik heb ook de indruk dat U3-technology nog veel verder gaat dan die draagbare programmaatjes die ik wil installeren.

Of heb ik het mis?
Zal ik op een usbstick zonder U3 zelfgedownloade programmaas kunnen installeren en gebruiken?

Uitgebreide uitleg: http://nl.wikipedia.org/wiki/U3_(computerstandaard)
Korte uitleg: U3 USB sticks zijn in staat om volledige programma's, vanaf USB stick uit te voeren zonder dat hiervoor iets van dit programma geïnstalleerd hoef te worden op de gastcomputer.

ReadyBoost is een permanent iets. Het is óf ReadyBoost, óf ander gebruik. De stick wordt exclusief gebruikt door Windows.

Verder moet het programma geschikt zijn voor U3. Veel programma's (en dan vooral Open Source zoals Winamp, AVG, FoxIT, Backup4all, etc.) zijn al geschikt.

Laatst bewerkt:
ReadyBoost is een permanent iets. Het is óf ReadyBoost, óf ander gebruik. De stick wordt exclusief gebruikt door Windows.

.

Dit is niet helemaal waar, ik heb zelf ook zo'n stick.
Bij eerste gebruik geef je aan of je de stick voor readyboost wilt gebruiken en hoeveel mb er van de stick gebrukt moet worden.
Je geeft dus aan bv 1 gig (want ik had ergens gelezen dat meer dan 1 of 2 gig niet kan/word ondersteund) en de rest van de stick word gewoon gebruikt voor of U3 programma's of gewoon data opslag.

Dit is niet helemaal waar, ik heb zelf ook zo'n stick.
Bij eerste gebruik geef je aan of je de stick voor readyboost wilt gebruiken en hoeveel mb er van de stick gebrukt moet worden.
Je geeft dus aan bv 1 gig (want ik had ergens gelezen dat meer dan 1 of 2 gig niet kan/word ondersteund) en de rest van de stick word gewoon gebruikt voor of U3 programma's of gewoon data opslag.

Owh wat raar.. Hier kan ik de stick nergens anders meer voor gebruiken..
Wellicht dat ik de stick "op" heb gebruikt, is maar een 1 GB stick en ik heb hem permanent aan de binnenkant van de kast gemonteerd.

Dus als ik het goed heb is U3 bedoeld voor niet-draagbare software toch draagbaar te maken en kan ik draagbare software toch op een klassieke usbstick draaien?

Dat ik een bepaald deel van het geheugen voor readyboost kon reserveren en de rest kon blijven gebruiken wist ik wel.
Ik hoef ook geen gebruik te maken van die U3-software, ik wil alleen zeker weten of die draagbare software ook op een niet-U3-stick te draaien is.

Ja hoor gemiddeld genomen wel...

Ik heb ook zo'n U3 stick...en ja het is best handig....maar of het onontbeerlijk is......voor zover ik heb kunnen vergelijken...is het werkelijke verschil dat een U3 een autoplay functie heeft en zichzelf activeert zodra je het in de pc steekt.....dan heb je een leuk opstartmenuutje....een andere extra is de beveiliging van het stikkie...maar dat is dan ook alles.

Maar wat wil je met "draagbare software" als je dat ding toch aan de binnenkant hebt zitten?

Maar wat wil je met "draagbare software" als je dat ding toch aan de binnenkant hebt zitten?
De stick waar ik het over had, is geen U3.

Ik heb een andere USB stick van SanDisk, 4 GB en die is wél U3 :).

Dus het enige wat die U3's doen is een soort van register bijhouden zodat je geen windowsregister nodig hebt om het te kunnen draaien.

Dus echte draagbare software kan ik in principe op om het even welke usb-stick of ander verwisselbaar geheugen draaien?

alvast bedankt voor de info!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan