Uaa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Beste mensen,
Ik zie je al denken van neeej,, niet weer UAA, maar wel dus haha, sorry!
Ik heb een herinstallatie van Win XP gedaan, en wil mijn driver downloaden voor geluidskaart, en krijg elke keer de melding dat eerst UAA van microsoft erop moet staan. nouwja, ik kan me nog herinneren dat ik dat de vorige keer ook had, dus ik met vol vertrouwen zoeken naar die driver. Ik vind hem wel(tenmiste, denk dat dat de goeie is) alleen als ik hem installeer, en de pc reboot, kan ik mijn driver nog niet installeren.

ik heb een hp t3240
met een intel 82801FB ICH6 geluidskaart. gewoon chipsetje geloof ik.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vinden van de goede UAA.

alvsat bedankt!
Groeten Bertal

Heb je geen CD gekregen bij aankoop van je pc?
Daarop staan meestal de benodigde drivers.

Meestal begin je met de moederbord/chipset drivers, dan rebooten en dan de volgende drivers. Ook tussen UAA (Universal Audio Architecture) en geluidskaart drivers is een reboot aan te raden.

Op de website van HP kan je toch ook de juiste drivers laten zoeken aan de hand van je PC type?

Laatst bewerkt:
geen cd bij de aankoop, heel veel cd's, alleen niet hier voor haha.
maar die drivers zijn ook wel te vinden. heb de chipset driver ook al geinstalleerd, gereboot, en daarna geprobeerd de driver voor geluidskaart te installeren, via hp.nl, maar dan geeft ie dus aan dat ik die uaa moet hebben. en die krijg ik er dus niet goed op. tussen uaa en driver van geluidskaart heb ik ook gereboot.

Waarschijnlijk heb je sp2 geinstalleerd staan want in SP3 zit het ingebakken

Wat je nodig heb is KB888111XPSP2.EXE. Dan gaat je soundkaart werken.

Ik heb meteen na de windows installatie sp2 en 3 geinstalleerd, en voor de zekerheid net nog ff bij systeem gekeken, maar sp3 staat er toch egt op!
wel apart...
weet iemand een oplossing?

Beste mensen,
ik heb het anders opgelost!
heb SP3 eraf gegooit, toen de uaa gedownload, geinstalleerd, driver van realtek geinstalleerd, en toen sp 3 er weer opgedaan. erg onhandig allemaal, maar het werkt weer!

In ieder geval bedankt voor jullie antwoord!

Groeten bertal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan