UBB code werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkFeather

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2004
In het bestand heb ik de code voor een ubb-script. Ik heb het hiet niet toegevoegd, want dan zie je de code niet zoals ik hem heb.

Als ik nu het volgende invoer:
Code:
[i ][sup][url =http://www.google.nl]Google[ /url][/sup][ /i]
Is de uitkomst:
Code:
[i ]<sup><a href="http://www.google.nl" target="_blank">Google</a></sup>[/ i]
(en dan de tags natuurlijk wel zonder spatie. En als ik er nog een tag omheen zet doet ie het ook niet. Als ik de volgorde van de code verander is er wel iets anders dat het niet doet. Waarom doet het script niet wat ik wil?

Bijlagen

Als je preg_replace() gebruikt, kun je modifiers opgeven, waaronder eentje om hem niet greedy te maken (U), kijk daar eens naar zou ik zeggen.

Overzichtje van modifiers.

Persoonlijk gebruik ik trouwens de modifiers U, s, i en bij enkele BBtags e.

Laatst bewerkt:
Heb naar de code gekeken, vanalles geprobeerd, maar snap er nog niet veel van...

Zou je misschien een voorbeeldje kunnen geven hoe ik het moet gebruiken en ook een beetje uitleg over hoe en wat?

Voorbeeld van een regex om tekst vetgedrukt te maken met de tags [b] en [/b]:
PHP:
$string = preg_replace('/\[[b][/b]b\](.*)\[\/b\]/Usi', '<b>\\\\1</b>', $string);
Overigens werk ik toevallig zelf ook een UBB parser, die je hier kan bekijken (link werkt alleen als m'n pc aanstaat), de code ervan is ook downloadbaar. Misschien kun je daar wat van opsteken :)

Denk dat ik het al enigzins begrijp, maar zou je de verschillende modifiers (die van belang zijn bij ubb) kunnen toelichten?

Trouwens bij jou parser kan je geen 2x quote doen...
Doe maar eens:
Code:
[ quote]
Tekst
[ /quote]

[ quote]
blaat
[ /quote]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DarkFeather
Denk dat ik het al enigzins begrijp, maar zou je de verschillende modifiers (die van belang zijn bij ubb) kunnen toelichten?
Staan uitgelegd op de link die ik eerder gaf, om echt te begrijpen wat 't betekent zul je zelf heel wat moeten testen :)
Trouwens bij jou parser kan je geen 2x quote doen...
Mja, ik wil eiglijk niet dat je een quote IN een quote kan doen ... Dit neveneffect had ik nog niet gezien ... :D
Maar tis gefixed, dank voor 't melden :)

Bedankt voor alle hulp!

Hoe heb je dat quote in quote opgelost? Want daar heb ik ook last van...

laat maar, heb het ook al opgelost, had gewoon een klein foutje in de code...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan