Ubunti 9.04

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
hoi
Ik heb als experiment ubuntu 9.04 geinstalleerd vanuit windows,maar ik had geen goeie boot cd dus ,vandaar op die manier
het werkt wel ,maar nu een goeie cd gedownload en wil dus nu eerst die WUBI verwijderen
hij staat op E en de schijf is nog NTFS geformateerd
ik heb met windows xp en ubuntu wel een boot mogelijkheid
kan ik ubuntu nu gewoon met de windows unstaller verwijderen??
hoor het graag

Je kan Wubi gewoon verwijderen uit Windows net zoals elk normaal programma, dan verdwijnt hij ook uit het bootmenu.:thumb:

Je kunt als je Wubi gebruikt onder software zoeken naar deze en dan op verwijderen klikken.

Alles is dan weg.
Zelf gebruik ik zo 8.04 omdat die betrouwbaarder is en de mogelijkheden van nieuwste toch zelden nodig heb.
Je kunt ook via Update of extra download deze mogelijkheden uit 8.10 of 9.04 toevoegen aan deze lange termijn versie.

Tip

Als je eerst Ubuntu op de schijf naast Windows zet kun je de instellingen van Wubi overzetten op de echte Ubuntu.

Soms vergeet je aanvullende programma's.
Vooral om dingen af te spelen heb je soms extra programma nodig en zolang de nu goed werkende Wubi er nog is kun je even kijken wat je extra erop gezet hebt.

Wubi verwijderen kan altijd nog.
Ook kun je 8.04 de stabiele lange termijn versie naast de nieuwste zetten en zo via Ubuntu en Wubi 2 verschillende draaien en proberen.
Als je Wubi 5 gb zou geven is dat jou test versie en die probeer je dan eerst voor je de normale update.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan