Ubuntu 12.04 doet raar om mijn Asus laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

chainboost

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Hallo,

Ik heb Ubuntu 12.04 als dual boot op mijn laptop staan naast Windows 7.
Heb Ubuntu geinstalleerd via een cd en de hele installatie liep vlekkeloos, totdat ik de volgende dag in Ubuntu bootte.
Ik drukte op firefox of welk ander willekeurig icoontje en ik kan niet meer klikken met mijn muis of trackpad.
Weet iemand wat dit voor probleem is? heb al een andere vraag in het forum zitten over dit OS dat ik steeds foutmeldingen krijg uit het niets alleen is die vraag nooit helemaal beantwoord.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Kan je in de Grub boot manager komen? Selecteer daar anders de Safe Mode van Ubuntu. Werkt het in W7 wel? Heb je nog een losse muis liggen die je kan aansluiten?

Hallo,

Als ik mijn computer aan doe dan kom ik automatisch in het Grub boot manager menu, in W7 werkt de muis prima maar zijn er andere dingen die vreemd doen (ander topic) heb nog wel een extra muis maar in W7 werkt die muis wel dus waarom niet in ubuntu, touchpad van mijn laptop doet dus ook moeilijk in ubuntu, Ik hheb overigens een 64 bits pc en heb een ubuntu 32 bits geinstalleerd omdat die 64 bit AMD is en die doet het nog slechter dan deze

Raar. Wat is er precies met de muis dat hij niet werkt? Is hij traag of reageert hij slecht?
Hoeveel RAM-geheugen heeft je laptop? Als het meer is dan 3gb zal ik je toch aanraden een 64-bit versie te installeren.

Dit gebeurt met de muis als ik firefox aanklik in ubuntu, ik heb 6GB ram geheugen. De 64 bits versie van ubuntu is amd en die loopt nog slechter bij mij, heb een intel pc

Heb je alle updates geïnstalleerd? Zo nee, probeer dat eerst eens. Zo ja, verwijder en herinstaler firefox via het softwarecentrum. Je kan ook proberen firefox niet vanuit de balk te laden, maar vanuit de programmalijst, misschien zit er een kleine bug in de taakbalk.

Updates zijn nog niet geinstalleerd, heb net de 64 bit versie geinstalleerd en die doet precies hetzelfde....

Net alle updates geïnstalleerd en ben er achter wat het veroorzaakt met Firefox, het is mijn Cyborg R.A.T 7 muis die het veroorzaakt. Alleen nu krijg ik zoals de vorige keer willekeurig een foutmelding (plaatje bijgevoegd). foutmelding #2.jpg

Dat is een bug in het pakket/programma colord. Probeer het eens te updaten met:
Code:
sudo apt-get update
sudo apt-get install colord

de eerste code werkt wel maar bij de 2e krijg ik te zien dat er al de nieuwste versie op staat en dat hij dus verder niets heeft gedaan...

Probeer nu dan eens de nieuwste updates te installeren via het updatecentrum...
De bug is bekend, maar er is blijkbaar nog niets aan gedaan. Redelijk vervelend dus :/. Ik gebruik zelf Linux Mint Debian met Cinnamon desktop. Erg fijn moet ik zeggen na 5 maanden op een aantal PC's/laptops. Dus als je niet kan leven met de error en het niet opgelost wordt... ;)

Hallo,

Op het moment dat ik mijn muis uit de USB-poort haal doet alles het weer, research gedaan op Google en kwam erachter dat de Cyborg R.A.T. 7 niet ondersteunt wordt door Ubuntu. Verder heb ik geen muis maar met het touchpad is goed genoeg.

Vriendelijke bedankt voor al jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan