Ubuntu 15.10 Wily Werewolf komt vandaag uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik98

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Berichten
1.664
Elk halfjaar komt Ubuntu met een vernieuwde versie voor heel zijn familie van computersystemen. Dit keer is het versie 15.10 met de fraaie naam Wily Werewolf. In april 2016 volgt dan de 16.04. Dat is een LTS, een Long Term Support versie met 5 jaar ondersteuning.

Voor de meeste gebruikers is een LTS wel zo handig. Dan kan je voorlopig lekker vooruit.

Voor mij als intensief gebruiker op het gebied van beeld en geluid is het juist fijn om mee te gaan met de 15.10. Dan beschik ik in één klap over een heleboel bijgewerkte programma's via de programma-bibliotheek. Het is geen grote klus om de nieuwe versie te installeren. Ik doe geen upgrade. Dat geeft regelmatig problemen. Het wordt een nieuwe installatie. Ik kopieer domweg heel mijn thuismap naar een externe harddisk en die kopieer ik dan na de installatie weer terug. Klaar! En voor mijn vaste set programma's is één enkele opdracht voldoende om ze allemaal uit de programma-bibliotheek te halen en te installeren. Een kopje koffie met een moorkop verder en ook dat is voor elkaar.

Heb jij een computer die niet mee kan met Windows 10 of wil je zelf niet overstappen? Wil je je oude printer blijven gebruiken?

Dan is Ubuntu wellicht een goede optie! Laat je bijvoorbeeld eens verrassen door Xubuntu, een heerlijke lichtgewicht, helemaal volwaardig met alles erop en eraan. De keuze van vele doorgewinterde gebruikers! Wil je wat mooiers? Denk aan Mint. Wil je wat elegants? Denk aan Chromixium.

Hulp nodig? De Nederlandse Ubuntu gemeenschap heeft een heel netwerk aan steunpunten. Dit is vrije open source software. Er zijn geen kosten aan verbonden. Ook niet aan de installatie op zich. Kijk/klik hier voor een kaart met alle steunpunten. Klik een paar keer op die kaart om in te zoomen. Dan komen ze allemaal in beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan