ubuntu 9.04 instal AUB zo snel mogelijk hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse131

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Berichten
237
Hallo,

Kan iemand mij alsjebliefd zeggen hoe ik ubuntu 9.04 installeer?
Ik heb nu op mijn laptop staan: Windows 7 en Windows Vista Home Premium. Nu heb ik 1 keer een aparte partitie van 5.7GB groot aangemaakt (ik kon niet groter), en de instal gedaan en 1 keer aleen als niet toegewezen ruimte. Kan iemand mij stap voor stap vanaf het booten totdat de setup klaar is uitleggen hoe ik ubuntu 9.04 als 3e besturingssysteem kan installeren? Ik wil geen gegevens kwijtraken.

Jesse
 
als je hem op cd,tje hebt gebrand. dan zou je het ook vanuit windows kunnen installeren, maar een partitie van 5 gyg, is naar mijn weten te klein, ik weet niet wat je van plan bent te gaan doen met ununtu?

http://wiki.ubuntu-nl.org/Installatie

Alleen moet jij niet kiezen voor benut de gehele schijf !!!!!
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet echt wat ik zoek
Maar als ik een niet toegewezen ruimte heb en ik kies voor instaleer ubuntu op de 5.7GB niet toegewezen ruimte en dan als ik bij 1 stap voor de installatie zit om alles te controleren staat er dat er 2 bepaalde stukken paritie worden verwijderd nu weet ik niet wat. Ik heb namelijk op 1 partitie windows vista home premium staan op de 2e partitie windows 7 op de 3e recovery en de 4e is nu niet toegewezen ruimte. Kan iemand me dan gewoon stap voor stap uitleggen wat ik moet doen vanaf het BOOTEN tot het einde van de installatie en ik geen gegevens verlies en ubuntu geinstalleerd wordt op de partitie of niet toegewezen ruimte (waar ik van aanneem dat daar een partitie van wordt gemaakt).

Jesse
 
Ik zelf heb ubuntu toen geinstalleerd vanuit windows, toen heeft ubuntu zelf 16gyg tot zijn beschikking genomen van die windows partitie, en daar heeft hij zichzelf in geinstalleerd, ging allemaal perfect en al mn windows installatie,s werken ook nog perfect :) mischien is dat ook een oplossing voor jou.
 
Kan je me dan mischien helpen hoe ik vanuit windows instaleer en wat ze met dit bedoelen?: instalation drive en installation size en desktop enviorement

Jesse
 
en krijg ik dan ook een opstartmenu om te kiezen tussen ubuntu, windows 7 en windows vista?

Jesse
 
ik heb zelf weet dat je kan installeren met wubi: http://wubi-installer.org/
dan krijg je een opstartscherm als je opstart met de keuze welk OS je wil opstarten.
en als je dan graag ubuntu terug verwijderd moet je gewoon zoals elk ander programma verwijderen in het configuratiescherm van windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan