Ubuntu 9.04 login screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

That Guy

Meubilair
Lid geworden
28 nov 2006
Yo,

Sinds ik eergisteren mn Ubuntu-machine heb geupdate naar 9.04 heb ik iets raars; als ik een fikle-browser scherm verschuif (via de titelbalk) of scroll in een webbrowser (firefox, maakt niet uit of het via het scrollwiel is of via pijltjes - maar in een ander scherm scrollen werkt wel) wordt ik opnieuw naar het login scherm gestuurd. Moet opnieuw inloggen, en opnieuw beginnen met waar ik ook mee bezig was (logt helemaal uit, niets blijft bewaard).

Weet iemand hoe dit kan, of nog beter, hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Klinkt alsof je hele x-server onderuit gaat en daarna weer herstart.
Waarschijnlijk kan je dat in syslog wel terugvinden, bekijk /var/log/syslog eens.
/var/log/Xorg.X.log kan ook informatie bevatten .
Kan goed te maken hebben met je driver voor je grafische kaart (welke grafische kaart heb je) of compiz (desktop-effecten). Heb je die laatste toevallig aan staan?

Laatst bewerkt:
yo,

bedankt voor je reply. De system log zegt (onderandere):
... x-session-manager [2754]: WARNING: Detected that screensaver has left the bus
en
WARNING: could not launch application 'tracker-applet.desktop': unable to start application: Failer to execute child process "tracker-applet" (no such file or directory)
De desktop-effecten had ik al uitgezet bij de vorige versie (check: klopt)

Nu, de pc is een bij elkaar geschraapte hoop junk, en de grafische kaart al helemaal. Maar, voor de update ging alles perfect (dan wel extreem l.a.n.g.z.a.a.m....).

toch nog maar even de inhoud (via sysinfo):

GNOME: 2.26.1
xorg version: unknown (09 april 2009 02:10:02AM)

grafische kaart (niet schrikken!): 3Dfx interactive, Inc. Voodoo Banshee (rev 03)
subsystem: Diamond Multimedia System Device 4803

cpu: intel 3 (heh) 501.128 MHz
L2 cache: 512 mb
alvast bedankt

Ondersteuning voor oeroude hardware wil wel eens haperen bij moderne releases ja...

:p

okay, maargoed, ik snap dat dit niet gaat werken. Hoe (of, kan) ik mijn pc terug brengen naar de vorige versie? Un-upgraden zegmaar.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan