ubuntu 9.10 ruilen voor windows 7 of verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mennoHelpmij

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Ik heb laatst ubuntu 9.10 gedownload en op mijn nieuwe pc gezet. Ik heb nu windows 7 geregeld en wil die er graag op zetten, maar met ubuntu kan ik op de een of andere mysterieuze wijzen geen .exe bestand uitvoeren waardoor ik geen killdisk.com (schijnt programmaatje te zijn waarmee je, je HDD op nul zet) en dus nu geen ubuntu mee kan verwijderen. Ook als ik probeer windows 7 cdtje op te starten doet hij niks. Ik heb wel ergens gelezen dat er fouten in de ubuntu 9.10 zitten maar hier snap ik echt niks meer van!?

ik zou het liefst gewoon weer mijn computer willen en dan alleen zonder ubuntu erop (eigenlijk leeg dus) vanaf dan lukt het mij wel om windows te installeren.
Verder weet ik niet veel van computers dus ik zou het heel erg waarderen als iemand mij hiermee kon helpen!

Zoals bij elke installatie van een besturingsprogramma, brand je je besturingsprogramma op een DVD-R(W) of CD-R(W) en laat je die opstarten. Dan begint de installatie en kan je je HDD formateren :)

Succes!

ik heb een officiele versie van windows 7 maar als ik die probeer op te starten dan hoor ik het cdtje even draaien en dan stopt het weer vervolgens doet hij dat nog 20 keer. Ik krijg dus ook helemaal geen scherm als ik het cdtje erin doe :S

Zet ubuntu 9.10 op een DVD of cd en doe de installatie wizard en delete het dan.(ik had eerst windows en dan ubuntu en dan heb je een grub waar bij je bijden kan opstarten(een sort dualboot)

HDD formatteren? haal je hdd uit je pc, plaats de jumpers (als het nog werkt met ide) op slave, steek hem in een andere pc met windows en formatteren maar!

Lol jonge.. nog nooit besturingsprogramma geinstalleerd? Ik help je even weg:

1) Je stopt de cd erin.
2) je drukt op F8 om je cd te booten
3) Je installeert het =)

Lol jonge.. nog nooit besturingsprogramma geinstalleerd? Ik help je even weg:

1) Je stopt de cd erin.
2) je drukt op F8 om je cd te booten
3) Je installeert het =)

dat "F8" is niet bij iedere PC zo, wat jij net zei, werkt niet bij de TS (STAAT IN DE STARTPOST:mad:) dus leer eens even lezen.

dat "F8" is niet bij iedere PC zo, wat jij net zei, werkt niet bij de TS (STAAT IN DE STARTPOST:mad:) dus leer eens even lezen.

Jonge het staat niet LETTERLIJK!! in de TS dat hij F8 niet werkt. En als hij het opstartbaar heeft gebrand moet het op ELKE pc werken ;)

Ook als ik probeer windows 7 cdtje op te starten doet hij niks.

en F8 werkt niet bij alle pc's, dit hangt af van je BIOS instellingen. bij mij is het bv Delete die ik moet induwen, op me oude pc was dit F12 en op me reservepc is dit F2

F8 werkt niet, hij gaat dan weer steeds het schijfje van windows laten draaien en dan stopt het en dan laat hij het draaien ect. Ik heb zeg maar alle 'normale' methodes geprobeerd. Als ik mijn computer zonder schijfje van windows opstart krijg ik gewoon snel ubuntu maar met windows schijfje dan duurt het een hele tijd voordat hij opgestart is :confused: . Werken die programma's elkaar dan tegen ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan