ubuntu core foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb in de taakbalk van ubuntu de sensorapplet geplaatst,

nu krijg ik op de 4de sensor een error en er verschijnt het volgende op mijn scherm in de rechterbovenhoek:

Error updating sensor Core 0
An error occurred while trying to update the value of the sensor Core 0 located at sensor://coretemp-isa-0000/0.

Iemand enig idee wat dit wil zeggen? en wat er mis kan zijn? Ik hoop niet al te ernstig en dat er hardwarematig niets mis is omdat het met zo'n sensor te maken heefT...

Het is absoluut geen oude computer, het is een hypermoderne laptop van enkele maanden:p

Nu het is weer in orde dus denk dat ik niet meer moet panikeren.

Te vroeg victorie gekraaid, het is er terug! :(

Het is absoluut geen oude computer, het is een hypermoderne laptop van enkele maanden:p

Zoals ik al zei, als het over een sensor van een isa bus oid gaat, is die geheel niet aanwezig op een modern systeem. Dat leest dan inderdaad lastig uit en leidt vaak tot fouten :p

Hoe los ik het op dan? Want de vorige keer werkte de sensor wel naar behoren. Dan zie ik gewoon de temperatuur die wordt uitgelezen en daarna krijg ik weer ERROR te zien, dan gaat het weer even goed en wordt de sensor correct uitgelezen en zie ik bijvoorbeeld 36°C en daarna weer ERROR, het flikkert eigenlijk constant tussen ERROR en de uitgelezen temperatuur en telkens wanneer er ERROR komt zie ik ook die melding in de rechterbovenhoek...

Probeer eens naar 8.04 te gaan, die is betrouwbaarder en nauwelijks minder.
Alle mogelijkheden naar de nieuwste 9.04 versie zijn los te downloaden.

Verder heeft het Ubuntu forum meer antwoorden van gelijkwaardige problemen.
Naast Nederlands is Engels en Duitse forum ook erg goed.
Alleen wel andere gebruikersnaam kiezen want ik verwacht veel...... wat niet in het woordenboek voorkomt met deze keuze.

Een oudere ervaren Xubuntu8.04 gebruiker die probleemloos een laptop uit 1994 gebruikte!

Ubuntu 8.04 is geen optie voor mij, want ubuntu 8.04 ondersteund mijn netwerkkaart niet. Met ubuntu 8.10 nooit problemen gehad alleen ondersteunde deze mijn geluidskaart niet. Volgens mij heb ik onder ubuntu 9.04 eindelijk volledige hardwareondersteuning alleen dit nu:confused:

Open eens een console (alt-F2 en dan gnome-terminal tikken) en bekijk de output van hetvolgende commandos eens:
PHP:
dmesg

en

PHP:
sudo cat /var/log/syslog

dmesg vertelt je wat de kernel allemaal tegenkomt en voor problemen ziet.
in syslog vertellen allerhande daemons wat ze tegenkomen, waarschijnlijk ook zoiets als hal/lmsensors e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan