Ubuntu draadloos netwerk kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotess

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
98
Ik heb een ubuntu geinstaleerd op een Acer aspire one maar na instalatie kan ik niet op internet omdat mijn wifi adaptor niet werkt, als ik system dan beheer en dan hardware rivers kies staat daar No propietary drivers are in use on this system ??
daaronder staat support for atheros 802.11 wireless lan cards met een groen bolletje naast. Nog eens daaronder staat support for atheros 802.11 wireless lan cards tested by the ubuntu developers license free.
En helemaal onderaan staat this driver is activated and curently in use.

Wat denken jullie dat het probleem is ?


Mvg John
 
Ik heb een ubuntu geinstaleerd op een Acer aspire one maar na instalatie kan ik niet op internet omdat mijn wifi adaptor niet werkt, als ik system dan beheer en dan hardware rivers kies staat daar No propietary drivers are in use on this system ??
daaronder staat support for atheros 802.11 wireless lan cards met een groen bolletje naast. Nog eens daaronder staat support for atheros 802.11 wireless lan cards tested by the ubuntu developers license free.
En helemaal onderaan staat this driver is activated and curently in use.

Wat denken jullie dat het probleem is ?


Mvg John

En wat staat onder system - preferences - network configuration -wireless?

Over het algemeen moet je bij een draadloos netwerk iets configureren, en dat is minimaal een sleutel. Kijk eens of onder Windows alles werkt, en probeer je netwerk sleutel te achterhalen.

Voor Ubuntu probeer ik meestal het Duitse wiki:

http://wiki.ubuntuusers.de/WLAN

en doe je meester Duits de groeten...
:p
 
draadloos netwerk

ik heb de netwerk sleutel daar ingegeven maar zelfs mijn lichtje van wifi kaart brand niet, op zelfde toestel werk dit op linpus wel . ook in Windows op zlefde toestel raar toch ?
Mv g John
 
Ben je zeker dat onder Ubuntu ook je WLAN aan staat? Acer had er altijd hotkeys voor. Onder Windows heb je dan meestaal een controlelampje. Brandt dat ook onder Ubuntu en doet de hotkey iets?
 
Bij mij doet alles het aan m'n wifi behalve het lampje. Dat wil dus ook niet alles zeggen...........

Kan je een console openen (alt+F2 en gnome-terminal tikken)
en dan de output van de volgende commando's geven?
ifconfig
iwconfig
lsmod
lspci -nn
 
Raar

Ik zou dit eens proberen maar hij vraagt steeds een paswoord die geef ik in maar blijkbaar klopt dit niet en weigert hij steeds mijn paswoord nogthans dit paswoord start mijn systeem op ?
Mvg John
 
Het wachtwoord van de keyring kan anders zijn dan dit van je gebruiker.
Indien het wachtwoord hetzelfde was dan zou je het niet moeten ingeven en wordt keyring bij het inloggen automatisch geopent.
 
Het werkt

Ik heb de site gevolgd en inderdaad nu werkt het. Bedankt aan iedereen voor de tips.
mvg John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan