Ubuntu draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik heb Ubuntu op mijn acer laptop travelmate 4000 geinstalleerd. Ik zie geen draadloze netwerken als ik daar naar zoek. Iemand een idee waarom niet. Me windows ging dat altijd prima.

Netwerkadapter wel goed geconfigureerd? Welke versie van Ubuntu?

Ubuntu 7.10. In eerste instantie werkte mijn draadloos netwerk prima, maar nadatt ik Ubuntu opnieuw geinstalleerd heb zie ik geen draadloze netwerken meer. Mijn windows computer zier er zat.

Ubuntu 7.10. In eerste instantie werkte mijn draadloos netwerk prima, maar nadatt ik Ubuntu opnieuw geinstalleerd heb zie ik geen draadloze netwerken meer. Mijn windows computer zier er zat.

Ndiswrapper installeren via synaptic (of de terminal) en dan ergens op het internet de (windows)driver voor je Wlankaart downloaden

dan naar System>administration>windows wireless drivers en dan via ADD naar de gedownloade driver gaar en de .inf file selecteren

Ik weet niet direct welke netwerkkaart hij heeft maar waar leid jij uit af dat hij ndiswrapper nodig heeft?
Een driver die default werkt onder linux is meestal beter, ndiswrapper kan zorgen voor totale vastlopers. (Sommige slecht geschreven linux drivers trouwens ook)

De tool die je hier aangeeft is trouwens standaard niet geïnstalleerd.
Installeer ndisgtk.

sponzenbroekske zei:
acer travelmate 4000
is een laptop serie en geen netwerkkaart...... dus de vraag van siegie blijft staan.

acer travelmate 4000 serie heeft over het algemeen een intel pro wireless minipci kaartje er in zitten die met een download van de firmware prima draaiend te krijgen is zonder ndiswrapper.

voor de zekerheid zul je even in de terminal omgeving
Code:
sudo lspci
moeten geven en dan de output daarvan hier posten, dan kunnen we verder zoeken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan