Ubuntu en Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielkamp

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2012
Hoi!
Ik draai Ubuntu 13.10 op mijn Acer TravelMate 5742.
Helaas kan ik de helderheid van mijn scherm niet aanpassen en mijn webcam (SuYin Acer Crystal Clear webcam) en mijn wifi werken niet.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Liefst via de built-in terminal.

bvd
Daniël

Laatst bewerkt:
Nu werkt mijn brightness (deels), maar mijn vragen over de wifi en de webcam zijn nog steeds onbeantwoord. En onlangs kwam er een vraag bij.
Ik moet voor school het leerlingvolgsysteem Magister gebruiken, waarvoor ik silverlight nodig heb. Is er een manier om Magister op linux te gebruiken?
Pipelight en Silverlight-via-Wine heb ik al geprobeerd.

bvd
Daniel

Nee, magister in ubuntu werkt niet. Begin 2014 komt er een platformonafhankelijke versie uit die op windows phone, ubuntu e.d. werkt ( heb contact opgenomen met schoolmaster )

Werkte je laptop wel goed op ubuntu 12.04?

Laatst bewerkt:
Mijn laptop draaide goed, ook 13.10, maar laatst heb ik een complete interface-crash gehad (unity enzo werkten niet meer). Toen heb ik mijn Ubuntu opnieuw geinstalleerd, waarna er dus allerlei problemen optraden...

Het is mijn vader vandaag gelukt om silverlight goed werkent te hebben met magister. Je moet netflix installeren volgens een tutorial en die installeerd allemaal pakketten mee voor silverlight in firefox waardoor het goed werkt.

Heb je er ook een weblink van? Het is so wie so slim gevonden....

maar ik heb pipelight al geprobeerd...

Het is mijn vader vandaag gelukt om silverlight goed werkent te hebben met magister. Je moet netflix installeren volgens een tutorial en die installeerd allemaal pakketten mee voor silverlight in firefox waardoor het goed werkt.

Heb je hier misschien een link van? Kan geloof ik iedere leerling die met linux werkt wel goed gebruiken...

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan