ubuntu en HP ProLiant ML350 G3

Status
Niet open voor verdere reacties.

enzoishier

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Hai

ik ben vanplan om ubuntu op mijn
HP ProLiant ML350 G3 te instaleeren.

maar ik heb een probleem. hij kan de hp smart array 642 driver niet vinden.
Ik heb de originelen diskette met de driver voor windows. alleen ik kan de ubuntu drivers niet vinden. wat moet ik nu doen ??

groetjes enzoishier

Ik voorzie geen probleem, omdat het hardware raid is en ik verwacht dat de drivers reeds in Ubuntu beschikbaar zijn.
Zie ook het verhaal over CCISS en HPSA op deze link en dat die al sinds 2009 in Linux kernels ingebakken zitten.

Enige waar je (voor de zekerheid) op zou moeten letten is hoeveel fysieke schijven er staan bij de installatie (zou er dus 1 moeten zijn voor het hele array) en de gemelde grootte (zou (bij raid5) de totale opslagruimte van alle fysieke schijven in de array -1 moeten zijn).

Tijs.

Voor beheer van de Array/controller binnen Ubuntu kun je de volgende instructie/installatie links gebruiken:
deze
deze (vooral het eerste stuk)

Overigens wordt je Raid controller alleen in CCISS genoemd, niet in HPSA, maar blijkbaar is het de bedoeling dat beiden (ooit) samengevoegd gaan worden.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
wnat als ik die 2 aanklik dan pakt hij die niet is mijn raid configuratie in de server zelf dan niet goed. want windows server 2008 draait wel goed. ( die staat er nu op)

Ik schrijf: Je hebt m.b.t. die Raid controller niets nodig voor de INSTALLATIE van Ubuntu.
En de laatste 2 links zijn voor als je Ubuntu al geïnstalleerd hebt, dus voor installatie in de draaiende Ubuntu.

Begin dus gewoon met het installeren van Ubuntu.

Tijs.

Natuurlijk niet, je hebt toch die Raid set al? Ik neem aan dat je daarop wilt installeren, toch?

Tijs.

@TheKnight: zo te zien start de TS de HP wel op van de Ubuntu Live/installatie CD.
Multi-boot zou dan door Grub geregeld moeten worden, maar dan moet toch eerst Ubuntu geïnstalleerd worden (Grub als onderdeel van de installatie van Ubuntu).

De informatie-voorziening vanuit de TS laat (*******) veel te wensen over, maar ik vermoed dat het zo bedoeld is.
Natuurlijk moet de TS dan wel vrije ruimte hebben op de RAID set om Ubuntu (naast W2008) op te installeren, anders is er geen ruimte voor Ubuntu.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan