Ubuntu eraf lukt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paranoid

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Een vriend van mij had Ubuntu geinstalleerd tot de tijd dat hij een Windows disk kreeg. Nu hij eindelijk een Windows CD heeft herkent de Windows 7 installatie de partitie niet, het is een onbekend bestandssysteem. Deleten, formatteren, allemaal onmogelijk!

Iemand die raad weet?

Een vriend van mij had Ubuntu geinstalleerd tot de tijd dat hij een Windows disk kreeg. Nu hij eindelijk een Windows CD heeft herkent de Windows 7 installatie de partitie niet, het is een onbekend bestandssysteem. Deleten, formatteren, allemaal onmogelijk!

Iemand die raad weet?

Hi
soms moet je kiezen voor de aangepaste installatie en niet de standaard W7-install. Dan kun je de partities verwijderen en opnieuw aanmaken.

Iemand die raad weet?

probeer met een installatie setup van Ubuntu de paritie te verwijderen.
download anders hier de gratis versie van KillDisk: http://www.killdisk.com/
en "kill je disk"
KillDisk zorgt ervoor dat je hardeschijf weer op standje "0" komt te staan.
alles op de HDD wordt gewist, en je HDD is weer 'clean'
als het goed is, kun je nu weer windows installeren
wat je ook kunt proberen is de HDD uit de pc halen, in een PC met windows bouwen, en dan in-windows de schijf formatteren.

Mocht dit probleem nog niet opgelost zijn, haal de GParted cd op.
http://download.chip.eu/nl/Gparted-LiveCD_810076.html

Brand deze op een cd en start er mee op. Daarna krijg je te zien hoe je HD is ingedeeld en je kan op deze wijze de partitie waar Ubuntu opstaat, in zijn geheel verwijderen en weer omzetten naar NTFS. Ook even de swap partitie verwijderen, NTFS maken en bij de ander partitie toevoegen.

Jammer dat Ubuntu eraf gaat, het is juist zo lekker werken met Ubuntu. Geen schoonmaakproggies nodig, Ubuntu heeft geen register zoals WIndows waar alles in blijft zitten. Ook anti-virus en firewall zijn niet nodig.

google zoeken "ultimated boot cd"
download .iso brand cd
met de partition programma kiezen en wijzigen

bent u geholpen
een de belangerijkste niet vergeten doneer project

GParted is toch echt de makkelijkste manier hoor!
En is nog gratis ook.

GParted is toch echt de makkelijkste manier hoor!
En is nog gratis ook.

ik wist niet dat het zo emotioneel ligt maar bij mijn weten zit die er ook bij met nog 6 ander programma's gemakelijk kan maar zowat een bootmenu is inderdaad iets moeilijker.Maar ik merkte vooral dat zulke systeem altijd werken ook als de hd kapot is dan kan je bv een sniffer op los laten . want alles zit erop en de prijs bepaal je zelf je weet ook dat niet voor niets de zon opgaat.En elk project hoe klein ook moet ergens geld halen voor hun talloze downloads dus als je kan betalen doneer je of meestal stoppen de updates dan.

Joh, ik probeer alleen maar degene te helpen die Ubuntu eraf wil halen op de makkelijkste manier. Ik ga geen welles nietes spelletje spelen.

Ik hoop dat Paranoid inmiddels geholpen is en dat hij even laat weten of het allemaal gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan