Ubuntu geïnstalleerd, pc start niet meer op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaras

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2010
Omdat ik ook eens wat anders dan windows wilde heb ik Ubuntu op mijn PC geinstalleerd. Ik had er al mee "geoefend" in virtualbox en wilde het ook "in het echt" proberen. Nu heb ik het naast windows geinstalleerd. Toen de installatie klaar was opnieuw opgestart, alles werkte prima, nog een keer opnieuw opgestart om te kijken of windows nog werkte, werkte ook nog goed, maar toen ik de computer daarna opnieuw opstartte kreeg ik een foutmelding van grub(2?) Dat er "no boot device available" was. :shocked:
Is mijn PC nog te redden, of moet ik de hdd formatteren? :o
edit: Ubuntu is versie 9.10 en de windows versie is windows 7 home premium 64 bit

Laatst bewerkt:
wat heb je allemaal gedaan de keer voordat je de error kreeg?

zijn ubuntu en windows 7 in dezelfde partitie geinstalleerd, in verschillende partities maar op dezelfde harde schijf of op verschillende partities op verschillende harde schijven

Ik heb windows 7 opgestart om te kijken of hij het nog deed, en het werkte. Windows vroeg of ik de update voor ms security essentials wilde installeren en ik vond dat wel een goed idee dus dat is geinstalleerd. Verder zijn ze op dezelfde schijf maar verschillende partities geinstalleerd volgens mij.

ouch MS Security Essentials wist soms wel eens een paar files uit Ubuntu, wat resulteert in een corrupte installatie van Ubuntu, de BOOT tabel word daardoor ook corrupt in een poging van Ubuntu om zich te herstellen, daardoor kan de pc niet meer opstarten.

Wat je kan doen is opnieuw opstarten met de Win7 DVD en laten repairen.

Ik heb windows gerepaired, eerst opstartproblemen en daarna systeemherstel. Dat laat alleen maar 1 herstelpunt zien, ook als ik op "meer herstelpunten" klik.

Bedankt voor de hulp allemaal, maar ik heb met de Windows cd de mbr gereset en alle linux partities geformatteerd. Ik ben nu al bezig met linux mint, dus ik blijf niet bij windows :D
edit: Het probleem zat 'm dus in dell datasafe online local backup, waarom weet ik niet, maar ik heb het verwijderd en Ubuntu werkt nu ook.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan