Ubuntu ghosten naar andere PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Geachte mevrouw/meneer,

Ik wilde een perfect systeem uitwerken en wilde dit 1 op 1 overzetten naar andere PC's in totaal 15 PC's dus die allemaal individueel installeren is best wat werk. Is dit mogelijk en hoe?

Zou moeten kunnen met (o.a.) Clonezilla.
Denk hierbij aan Multicast optie (zie deze link).
Let op: Hierbij de 15 machines in een geïsoleerd netwerk neerzetten (dus een netwerk zonder DHCP server, zodat de Clonezilla Server DHCP kan doen etc.): "If you prefer to use DRBL live, remember to isolate the network environment from others."

Ik neem aan dat je daarna, per gekloonde pc, de pc-naam moet aanpassen in Ubuntu naar een unieke waarde.

Tijs.

betreft: Ik neem aan dat je daarna, per gekloonde pc, de pc-naam moet aanpassen in Ubuntu naar een unieke waarde.

Dat begrijp ik ga het deze maand uitvoeren op een PC en als het lukt of niet lukt laat ik het weten.

Ghosten houdt typisch in dat er een 1-op-1 kopie van het origineel komt. Dus zijn de juiste instellingen op het origineel beschikbaar, dan zijn ze dat ook in de kloon.
Het is NIET hetzelfde als een unattended installatie waar dat wel mogelijk is. Als dat is wat je wilt, dan moet je daar naar zoeken op Google etc.

Tijs.

bedankt zit even te twijfelen namelijk maar het gaat goed komen thxs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan