Ubuntu hulp installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom169

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hi,
ik probeer ubuntu te installeren maar ik krijg het beginscherm niet. Ik verduidelijk me even:
ik brandde eerst de live-cd met nero als boot-disk, stelde de 1st boot device in als cd-rom en stak de cdrom erin.
Nu start ik de pc opnieuw en krijg ik eerst een reeks opdrachten te zien,
komt enkele keren 'no drivers found' drivers in voor en staat de cursor na het laatste regeltje: [DR-DOS] A:\>
zo blijft hij doorgaan met knipperen
wil absoluut ubuntu vandaag nog draaiende krijgen. Dus help me aub zo snel mogelijk

Dank u .IK ga het eens downloaden en dan proberen te instaleren .

werkt niet

Sry maar die alternate cd helpt niet, eerst is er dat zwart scherm die enkele comando's uitvoert maar daar komt nu en dan zegt hij enkele keren device not found
gaat hij wat door met andere commando's en stopt hij na die A:>
ofwel dat het aan die hd ligt?
die hd ga ik nu op een andere pc eens testen maar als het dat niet is weet ik niet wat te doen hoor
Toch bedankt voor de tip over die alternate!

stom van me

ik ben het teweten gekomen: ik brandde het met Nero als opstart-cd maar ik vond juist de functie Image-cd en ben nu bezig via dit te branden
je hoort nog wat van mij of het gelukt is of niet, alvast bedankt

nee, niet gelukt. Ligt waarschijnlijk aan die schijf ;(
maar kan iemand me dan vertellen hoe gratis partities te maken en hoe je dat dan op die partitie installeerd. Ik zou graag nog kunnen kiezen tussen windows en ubuntu bij het opstarten, later kan windows er eventueel af. (mijn ma wil niet dat ik windows nu al verwijder)

Laatst bewerkt:
Je kan ook gratis CD's van Ubuntu bestellen.. ook geen verzendkosten ofzo, werkt prima hier, terwijl mijn eigen kopietje ook diverse fouten gaf :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan