ubuntu in dualboot met vista verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skeppy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
hallo iedereen,

ik heb een probleem, ik heb een tijd geleden ubuntu 8 geïnstalleerd, en wat mee geëxperimenteerd.
Nu wil ik graag ubuntu verwijderen, zodat ik enkel windows vista overhoud.

alvast bedankt voor de reacties!!!

partitie waar ubuntu op staat formateren en dan met een boot maneger het opstarten bij de bios wijzegen (ubuntu deleten)

?

ik moet wel zeggen dat ik niet zoveel ken van pc's, daarom:

is dat in linux of in vista dat ik moet formateren, want kan het zijn dat je in vista die linux partitie niet ziet?
en met een boot maneger het opstarten bij de bios wijzegen (ubuntu deleten), hoe doe je dat juist?
zo'n boot manager, welk programma kan dat bijvoorbeeld zijn?

alvast bedankt en sry voor mijn magere pc kennis:confused:

het gaat niet ik moest met ubuntu mijn pc herstellen gistere maar bij de boot zit er dan een fout als je die partitie verwijderd dan kan je je pc dus al heelemaal niet meer opstarten (of ubuntu terug installeren dus ik kan je niet helpen( ik heb gewoon mn hele pc opnieuw geïnstalleerd)

Vermits ubuntu de grub regelt kan je hem niet verwijderen zonder het volledig te formatteren en dus ook vista eraf te halen, tenzij je een aparte boorpartitie hebt, maar dat denk ik niet.

Dus volgens mij zijn er maar twee oplossingen.
1) vista herinstalleren
2) ubuntu laten staan

bootpartitie

jawel, ik heb dat aangemaakt toen ik ubuntu geïnstalleerd heb, tis nu nen dualboot met vista
en k heb ubuntu op een ander partitie gezet, alleen weet k niet meer dewelke:(

jawel, ik heb dat aangemaakt toen ik ubuntu geïnstalleerd heb, tis nu nen dualboot met vista
en k heb ubuntu op een ander partitie gezet, alleen weet k niet meer dewelke:(
Bij mij zijn er drie Windows partities.
C: en D: plus de verborgen partitie met de Vista fabrieksinstellingen.
Dat kan ik zien in schijfbeheer.

De andere drie zijn van Ubuntu.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan