Ubuntu installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rood412

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Berichten
399
Beste mensen ik heb net een nieuwe partitie aangemaakt op daar de nieuwste versie van Ubuntu op te installeren, maar ik had gehoord dat je Ubuntu niet kan installeren op een bestandsysteem NTFS, maar wel op andere bestandtypes. Hoe verander ik dit zodat ik Ubuntu kan installeren (ik heb het over schijf E).

naamloosdw.png


http://img862.imageshack.us/img862/3252/naamloosdw.png
 
Laatst bewerkt:
tijdens de instalatie kan je kiezen op welke partitie je ubuntu wil installeren. daarna formateert de instalatie zelf in de goede bestanden systeem.
 
je kan als hij vraagt of je de hele schijf wil benutten, op partities handmatig beheren klikken, verwijder je partitie een maak 2 bestandssystemen aan, een wordt swab en gebruik hier 1 gb voor.
de ander wordt ext4 en geef deze de ruimte die je dan overhebt, belangrijk, vul bij aanhechtingspunt / in!
 
Je hoef geen partities te maken. Verwijder hem maar weer ;) Tijdens de installatie kan je kiezen Ubuntu te installeren naast Windows dan kan je met de schuifbalk kiezen hoeveel ieder besturingssysteem gaat gebruiken. Handmatig partities aanwijzen kan ook tijdens de installatie.

1305815017-380.png


Kijk op mijn site voor meer info over Ubuntu ;) Ik raad je 10.04 of 11.04 aan, ik vind 10.04 stabieler.
 
Laatst bewerkt:
Het is een besturingssysteem net zo als Windows en daarom hoef je hem niet binnen windows te installeren, je start op via de cd. Kijk op mijn site hoe je het installeer www.simpelbuntu.tk en dan onder het kopje Installatie en Installatie afronden. Trouwens is de installatie gebaseerd op 10.10 dus zal misschien een klein beetje anders zijn, maar is 90% hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Als ik dan bij het selecteren kom van een patitie of een hardeschijf dan krijg ik de volgende afbeelding (Ik heb nog geen partitie gemaakt in Windows)



Wat moet ik dan precies doen om hem op een patitie te kunnen installeren? Sorry dat ik het hier ook nog even vraag maar ik heb een aantal keren gehad dat ik me hele hardeschijf gewist had. Dit wil ik niet nogmaals hebben. Zou je mij het dus kunenn uitleggen hoe ik het op een aparte paritie installeer?

2wrkis9.jpg


Alvast bedankt!
 
Hallo, je hoef handmatig eigenlijk niets te maken, tijdens de installatie staat er ook een optie: Ubuntu naast huidig besturingssysteem installeren, al selecteer je die optie, kan je gewoon schuiven hoe groot elke kan gebruiken en op installeren klikken! Succes ;)

1306038805-110.png
 
Laatst bewerkt:
Haha mooi dat je een plaatje geeft.

Maar...

Dit is mijn proces;


Ik stop de installatie cd in mijn pc en herstart me computer, vervolgens kan ik mijn taal selecteren. Ik kan ik dat zelfde schermpje ook kiezen om Ubuntu uit te proberen of te installeren. Wanneer ik voor installeren kies kom ik bij de bovenstaande afbeelding die IK voor het laast geupload had. Als ik voor uit proberen kies dan kom ik bij de alle eerste geuploaden afbeelding van dit topic.

Dus helaas niet bij die van u?

Kunt u misschien een stappe proces maken voor Ubuntu 11.04? Als u tijd hebt?

Bedankt.
 
Goed dat je het zeg, ik had al geprobeerd, maar ik maak de screenshots altijd in virtualbox voor mijn site en de cd van 11.04 start nog niet op in virtualbox, maar ik ga het nog eens proberen voor je :) Je heb wel windows geïnstalleerd? :D
 
Hey,

Hartstikke bedankt voor de moeite! Klopt dat zal dan wel het probleem zijn dat de installatie in een niet virtual box anders is. Ik heb nu Windows Vista en hier zal ik graag Ubunut naast willen hebben. Verder heb ik nog een hardeschijf van 500GB (als dit van belang is)

Bedankt.
 
ik heb 't niet zo op installatie van (ongeacht welke) linux distributie op de "automatische piloot".
door schade en schande heb ik geleerd om eerst de bestaande Windows-partitie (in dit geval 500GB) door Windows zelf te laten krimpen. Hiermee voorkom je mogelijk verlies van data (herstelpunten etc). Doorgaans zal Windows de partitie grootte zo goed als halveren.
Op die manier krijg je een tweede partitie, die je (ook niet-geformatteerd) aan Ubuntu kunt toewijzen.
 
ik heb 't niet zo op installatie van (ongeacht welke) linux distributie op de "automatische piloot".
door schade en schande heb ik geleerd om eerst de bestaande Windows-partitie (in dit geval 500GB) door Windows zelf te laten krimpen. Hiermee voorkom je mogelijk verlies van data (herstelpunten etc). Doorgaans zal Windows de partitie grootte zo goed als halveren.
Op die manier krijg je een tweede partitie, die je (ook niet-geformatteerd) aan Ubuntu kunt toewijzen.

Als ik een tweede partitie maak in Windows, dan ziet Ubuntu hem niet?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan