Ubuntu is leuk maar niet werkbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Ik kreeg mijn ubuntu geinstalleert geen hardwareconflicten maar mijn grootste zorg is hoe krijg ik alles werkende
*java ?? netbeans werkt maar installatie onvindbaar
jnlp niet werkende te krijgen
firefox voor linux maakt bij jnlp oneindig veel nieuwe tabbladen maar lukt niet uit te voeren
vmworkstation niet werkende te krijgen

odt files niet te openen met libre

het zijn veel vragen maar het zijn zeer pijnlijke puntjes (maar uiteindelijk wel stabieler dan elke door mij gekende windows versie)
het lijkt dat hij zichzelf niet in de ****** werkt

Dus mijn ubuntu zal weldra verdwijnen denk ik welk alternatief zou volgens jullie better zijn .
Eisen snelheid
lieft met werkende apt-get
ook deels testserver(php java developement) toestanden en ectra liefst met vitrualisatie

Linux mint een optie misschien?
Overigens welke versie heb je geinstalleerd van ubuntu? Indien je de laatste versie hebt geinstalleerd hebt kan het zijn dat er bugs inzitten aangezien dat zogenaamde tussenversies zijn. Wil je voor stabiliteit kan je best voor de LTS versie kiezen.

versie met automatische updates nu 13.04
met dualcore 64 4gig ram zeer traag

Versie 13.04 is een tussenversie met daarin de nieuwste dingen. Heb je de LTS versie al eens geprobeerd?

hoe stel ik het in of moet ik herinstalleren en hoe behoud ik mijn emails thunderbird die ik al werkende kreeg?

Als je een alternatief wilt voor ubuntu kijk eens naar Mageia het is de community versie van Mandriva.
Gebruik zelf al 10 jaar Mandriva zonder problemen, vooral wat betreft hardware installatie veel beter dan ubuntu.
Probeer de live-cd maar eens.
Als je /home niet formateert tijdens een linux installatie blijven al je instellingen en emails staan.

Haast vergeten, als je snelheid wilt probeer dan eens puppy. Puppy laadt zich helemaal in het werkgeheugen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan