ubuntu kan niet upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
he,

gisteren moest ik onverwachts zeer dringend een nieuwe OS hebben.
de meest recente cd die ik had liggen was ubuntu 7.10
deze releas wordt niet meer gesuport en daardoor heb ik onmiddelijk een upgrade gedaan naar 8.04
nu zou ik vanuit 8.04, die gelukkig wel nog suport heeft, naar 10.10 willen.
via update-manager kan ik direct naar 10.04 gaan wat toch al een hele verbetering is.

wanneer ik het proces start wordt dit tijdens de tweede stap onderbroken door de boodschap

Kon de upgrades niet installeren

Fout bij het toepassen
'E:Couldn't configure pre-depend jre for openoffice.org-writer2latex, probably a dependency cycle.'
De oorspronkelijke toestand wordt hersteld

wat kan ik zou ik hieraan kunnen doen?
ik heb al ge reboot maar zonder resultaat

bedankt

dj technics

Ikzelf heb nog maar een vrij beperkte ervaring met Ubuntu maar:

De upgrade-functie wordt door sommigen afgeraden omdat die al eens durft te rammelen, zeker als de sprong in versie groot is.

Ik denk dat je het minst problemen, om niet te zeggen geen, gaat hebben als je gewoon een nieuwe installatie gaat uitvoeren van 10.04 (LTS) of 10.10 i.p.v. te proberen upgraden.

De foutmelding die je nu krijgt, spreekt over Java Runtime Environment en OpenOffice dus je zou kunnen proberen om eerst beiden te verwijderen en daarna alsnog te proberen upgraden maar de kant bestaat dat je dan weer andere foutmeldingen voor andere progs gaat krijgen...

grtz

Ikzelf heb nog maar een vrij beperkte ervaring met Ubuntu maar:

De upgrade-functie wordt door sommigen afgeraden omdat die al eens durft te rammelen, zeker als de sprong in versie groot is.

Ik denk dat je het minst problemen, om niet te zeggen geen, gaat hebben als je gewoon een nieuwe installatie gaat uitvoeren van 10.04 (LTS) of 10.10 i.p.v. te proberen upgraden.

....

grtz

Ik ga me hierbij aansluiten. Een upgrade van 10.04 naar 10.10 werkt goed. Een nieuwe installatie van 10.10 is het beste. Alleen werkte bij mij de netwerkmanager niet voor WIFI, maar met Wicd ging het wel goed

heb er mij zelf ook bij aangesloten xd
heb ondertussen een schijfje gebrand en het werkt goed.

toch bedankt

ps waar staat de knop om de vraag op "opgelost" te zetten na de vernieuwing?

dj technics

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan