Ubuntu krijgt geen Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dadoedel

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Hallo,

Ik heb net Ubuntu 7.10 geïnstalleerd, en uiteindelijk ging het goed. Nu kom ik echter tot de conclusie dat het (bekabelde) internet het niet doet op Ubuntu, terwijl dit wel kan op Windows. Ik heb als provider ziggo (eerst casema), en via het modem gaat het internet rechtstreeks naar de pc via een ethernetkabel. Kan iemand mij helpen met dit probleem

Alvast bedankt

Hallo,

Ik heb net Ubuntu 7.10 geïnstalleerd, en uiteindelijk ging het goed. Nu kom ik echter tot de conclusie dat het (bekabelde) internet het niet doet op Ubuntu, terwijl dit wel kan op Windows. Ik heb als provider ziggo (eerst casema), en via het modem gaat het internet rechtstreeks naar de pc via een ethernetkabel. Kan iemand mij helpen met dit probleem

Alvast bedankt

Kabel doet het niet :shocked:
Dan zullen wij moeten weten welke ethernetkaart jij hebt, want dan moeten we op zoek naar een linuxdriver voor jouw kaart.

geeft hij boven in een klein icoontje met 2 monitoren en een kruisje erbij of helemaal niks

Hij geeft twee zwarte monitoren.
Hoe kan ik eigenlijk uitzoeken welke netwerkkaart ik heb?:o

Hij geeft twee zwarte monitoren.
Hoe kan ik eigenlijk uitzoeken welke netwerkkaart ik heb?:o

dan moet je
Systeem > beheer > hardware testen en dan vraagt hij welke internetkaart je ehbt en als hij het doet dus dan zie je hem als goed is bij mij wel

Doordat u direct op het modem zit moet de netwerknaam kloppen met de gegevens die u van Ziggo of Casema heeft ontvangen. Heeft u dit ingesteld?

Je zegt dat je Ubuntu 7.10 gebruikt, sinds 24 april is versie 8.04 ook uit, misschien dat die je netwerkkaart wel vind en dat scheelt een heleboel gepruts om de driver aan de praat te krijgen. Die kan je downloaden op www.ubuntu.com

Je zegt dat je Ubuntu 7.10 gebruikt, sinds 24 april is versie 8.04 ook uit, misschien dat die je netwerkkaart wel vind en dat scheelt een heleboel gepruts om de driver aan de praat te krijgen. Die kan je downloaden op www.ubuntu.com

mm Daar zit iets in :p zelf nog niet aan gedacht, dus ik raad ook deze tip aan !!!

Ermm. Ik moest hem gewoon handmatig instellen.

Systeem>Beheer>Netwerk. Dan de eigenschappen van je adapter. end an installen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan