ubuntu linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Natuurlijk zijn er al heel veel versies van linux verkrijgbaar, maar deze wordt je ook nog eens gratis op cd toegezonden. Ga naar http://shipit.ubuntulinux.org en je krijgt binnen enkele weken een mooie envelop toegezonden. Grappig is dat de teller van het aantal cd's dat je wilt bestellen standaard op 10 staat.

Ubuntu linux is verkrijgbaar als x86 en 64 bits platfom. Bij de eerste krijg je ook nog eens een live cd, dat wil zeggen dat Ubuntu geheel vanaf cd draait zonder dat er wat geinstalleerd wordt op de harde schijf (net zoals bij Knoppix). Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar zodra ik tijd heb zal ik jullie mijn ervaringen posten.

Ik heb hem al wel geprobeerd en op het eerste gezicht lijkt het een hele fijne distro. Alles werkt gewoon in een keer en je hebt helemaal geen ellende. MAAR, zodra je mp3-tjes wilt afspelen heb je een probleem. Dat lukt namelijk niet. Het Ubuntu team heeft er namelijk voor gekozen geen mp3 support in te bouwen. Dit ivm met eventuele patenten enzo.
Het achteraf installeren van de benodigde software hiervoor valt nog niet mee. Dat is voor mij dan ook de reden geweest om er weer afstand van te doen. Maar voor iedereen die een standaard werkstation wil, zonder mp3 of andere populaire mediaformaten, is het zeker een aanrader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan