Ubuntu - met wubi geïnstalleerd - opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinJM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Berichten
1.144
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden kreeg ik een virus op mijn computer (virus zorgde dat win niet meer werkt). Op die computer stond win7, maar ook een dual-boot Ubuntu. Ubuntu werkte eerst nog gewoon maar nadat ik had geprobeerd een virusscanner te installeren (op Ubuntu), deed Ubuntu het niet meer.

Hierover heb ik al eerder een post geplaatst, maar aangezien niemand wist hoe het opgelost kan worden, heb ik zelf een oplossing bedacht: Ubuntu opnieuw installeren.

Maar nu had ik Ubuntu als dual-boot geïnstalleerd met wubi(?), en daar kan ik nu dus niet bij door dat virus. Ook kan ik alleen maar in een soort terminal venster komen in Ubuntu omdat het grafische gedeelte niet meer werkt.

Dus nu is mijn vraag:

Hoe kan je Ubuntu die geïnstalleerd is via wubi(?), terwijl je niet bij wubi kan, via het terminalvenster opnieuw installeren???

Alvast bedankt! M :thumb:
 
sorry om te melden dat dit niet zomaar mogelijk is, wubi maakt namelijk een image aan. niet een aparte partitie. maar hoe ver kom je met het starten van ubuntu? houd eens shift ingedrukt krijg je dan het grub menu? je kan recovery starten vanuit dat en dan via een terminal je virusscanner verwijderen.
 
Hij start bijna helemaal op, maar dan komt er opeens deze waarschuwing:
Code:
[B]Ubuntu draait in veilige modus[/B]

Uw scherm, grafische kaart en invoeraparaten
konden niet juist gedetecteerd worden. U zult deze zelf
moeten installeren.
(de muis werkt wel)


Nadat ik op een gegeven moment de BIOS had veranderd kwam er dit:
Code:
[B]Ubuntu draait in veilige grafische modus[/B]
De volgende fout is opgetreden. Mogelijk moet
u uw configuratiebestand bijwerken om dit te verhelpen.

(EE) RADEON(0): Acceleration initialization failed

Maar de laatste regel van het logbestand van de x-server is een beetje raar (denk ik):
Code:
(II) No input driver/identifier specified(ignoring)

De laatste regels van de opstartfouten zijn:
Code:
error setting MTRR (base = 0xd0000000, size = 0x10000000, type = 1) Inappropriate ioctl for device (25)
 ddxSigGiveUp: Closing log

Wanneer moet ik shift ingedrukt houden?

Virusscanner al verwijderd met plurge, kan dat misschien een fout leveren?
Maar ik had er meer geïnstalleerd, maar ik weet niet meer precies welke... Is er een mogelijkheid om daarachter te komen?

Maar is het niet misschien mogelijk om via het terminalvenster Ubuntu te downloaden als een dual-boot?? (Ik wil wel graag een dual-boot en niet alleen Ubuntu)
Of kan ik gewoon beter een Ubuntu op een schijfje branden en dat erin stoppen??


THX:thumb:


PS: Info computer:

Het is een laptop

PC: Acer Aspire 7740G
core: Intel core i3 330M
videokaart: ATI Mobility Radeon HD 5470
 
kan maar waarom niet gewoon apt-get remove gebruikt?
 
Omdat ik ergens een forum had gevonden waarop stond dat je plurge moest gebruiken...
 
nee, ik heb geen flauw idee, ik ben ook pas beginner op linux gebied :O
 
nee, ik heb geen flauw idee, ik ben ook pas beginner op linux gebied :O

Maar als iemand anders een idee heeft maar niet heel ver terug in de lijst kijkt, zou hij deze topic niet zien, en nu wel...:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan