ubuntu naast XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

iron rain

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
70
hallo allemaal,

sins kort heb ik Ubuntu gedownload, en die wil ik graag naast mijn XP hebben. ik had al geprobeert om te doen door de CD er in te doen en dan op te starten en dan op een andere schijf te installeren enzo. maar dat ging verre van goed. nou is het dus ook zo dat je het gewoon via windows kan installere. zo gezegt zo gedaan, en ik starte mn PC opnieuw op... er gebeurde niks.... na wat gebladerd te hebben op de schijf waar hij op stond kwam ik een menu bestandje tegen, zo een die je bij het opstarten van je PC laat kiezen wat je wilt starten.

moet ik die misschien nog ergens handmatig neerzetten, en zoja, waar??

Alvast Bedankt!!!

Derk
 
Als je een wubi installatie maakt, dat is dus ubuntu vanuit windows geinstalleerd, en er gaat wat mis met windows dan ben je je ubuntu dus ook kwijt.
Het beste is dus om een echte dual boot te maken. Gaat er dan wat mis met windows dan is er niets aan de hand. Na de installatie kun je dan de grub herstellen.

Hier staat beschreven hoe je een echte dual boot kan maken. Er staan daar ook veel andere tips overigens.
http://sites.google.com/site/computertip/installeren
 
oke, ik het allemaal door gelezen en wat ik eruit opmaak is dat ze daar uitleggen dat je hem op dezelfde schijf als windows zet... maar wat als je hem op een andere (interne) schijf wil zetten?

werkt dat dan ook?
 
laat maar zitten
heb het al opgelost en ubuntu draait perfect naast windows XP :D

Bedankt iedereen!!
 
Wat heb je precies gedaan?
 
ik heb tijdens de instalatie een schijf gekozen (bij de optie gebruik hele schijf) en toen 1 stap voor hij ging installeren bij geavanceerd ingesteld waar hij de Grub neer moet zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan