Ubuntu: NTFS naar FAT32

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjEngin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
288
Dag mensen van HelpMij,

Ik vroeg me af of er een manier is om een NTFS harde schijf te converteren naar een FAT32 zonder data te verliezen.

Dit in verband omdat ik geen rechten heb om te schrijven in een NTFS schijf in linux. Ik heb vele site's bezocht via google om te kijken naar het antwoord maar ben er nog niet echt uit en ik heb nog geen externe hard disk dus dat valt uit.

Blijkbaar is dat heel moeilijk.

NTFS rechten in linux is ook best moeilijk heb ik gemerkt. Ik heb veel commando's geprobeerd maar geen enkel heeft wat opgeleverd.

Het is me zowiezo gelukt om een NTFS te mounten en ook te kunnen lezen, maar schrijven kan ik nog niet echt omdat ik dus blijkbaar geen rechten heb.

Wat ik vreemd vind ( en misschien is dit gewoon logisch ) is dat ik wel bestanden van de NTFS schijf wel kan kopieren naar een linux partitie ( bijvoorbeeld mijn Desktop ).

Maar goed, is er iemand die me hierbij kan helpen?

Groetjes,

Engin...
 
Hoi hoi,

Dit kan wel.
Van NTFS naar FAT32 is eigenlijk niet echt slim om te doen.
Want FAT32 kan maar een bepaald aantal GB's per bestand aan.

Dus lekker NTFS laten.
Kijk Hier even...

Ciao
 
Laatst bewerkt:
Een fat32 kan niet meer dan 2 gb aan dacht ik...

Het is wel raar in elkaar gezet.

Ik heb 3 harde schijven in me systeem zitten.

1: 20 gb
2: 80 gb
3: 250 gb

Van die 20 gb ga ik gewoon weer windows zetten. 80 gb ga ik linux zetten. En alle troep die ik bewaar in 250 gb.

Maar dan moet ik wel eerst een externe hd hebben om alles over te gooien dus dat word even geduld hebben...

Bedankt voor je reactie :)

( Ik gebruik UBUNTU... Staat ook als titel dacht ik )
 
Nog even een opmerking over je eerste bericht, misschien heb je zelf al een werkende oplossing, maar wie weet hebben anderen er ook nog iets aan. :)

Het feit dat je niet kunt schrijven op je NTFS schijven is niet zozeer een kwestie van rechten, maar dit komt doordat linux nog niet in staat is the schrijven naar NTFS schijven.

Een goed werkende tool die je kunt gebruiken om toch te schrijven naar NTFS onder linux is ntfs-3g. Bij deze tool is het wel aan te raden om deze alleen te gebruiken bij een kernel versie 2.6.20 of hoger om data verlies bij mount/unmount problemen te voorkomen.
 
bij fat kan de partitie niet groter dan 2.
fat32 weet ik niet
 
Het feit dat je niet kunt schrijven op je NTFS schijven is niet zozeer een kwestie van rechten, maar dit komt doordat linux nog niet in staat is the schrijven naar NTFS schijven.
de laatste ubuntu kan dat wel schrijven naar ntfs :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan