Beide geïnstalleerd naast winXP
Eerst Kubuntu en later uit nieuwsgierigheid Ubuntu. Beide waren mij onbekend, in ieder geval het verschil tussen beide.
Voor mijn gevoel maakt het niet veel uit enkel dat het prettiger voelt misschien eindelijk eens los te kunnen komen van onze grote vriend Bill G. Gewoon rustig kunnen slapen zonder een Vista syndroom er aan over te houden.
Win XP staat in ieder geval op 1 partitie die onveranderd is gebleven. Kubuntu geïnstalleerd op de rest van de schijf. Met het installeren is de partitie waarop Kubuntu stond in tweeën opgesplitst toen ik Ubuntu erbij gezet heb.
Als ik het opstartmenu of GRUB loader zie, lijkt het alsof er voor zowel Ubuntu als Kubuntu meerdere partities zijn.
Ik ga nu eerst eens kijken of ik er met je aanwijzingen uit ga komen, misschien mag ik weer verbaasd zijn hoe eenvoudig het misschien is.
bedankt
deSmid
Laptop geeft aan dat de hardwareconfig i386 niet mogelijk is.
Als er pakketten nodig zijn moeten die via internet worden binnengehaald. Internet werkt helaas nog niet. Ik gebruik hiervoor een draadloze verbinding met een Hercules usb stick. Ik wil eigenlijk eerst ubuntu goed hebben staan of is dat niet handig?
Partities bewerken gaat dus nog niet en ook het verwijderen nog niet.
Ik heb voor het installeren officiële install CD's ontvangen van Ubuntu, Kubuntu en Edubuntu.