Ubuntu op 128MB RAM PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnaud1996

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Kan ik ubuntu zonder problemen op een 128MB RAM PC azetten? het is ubuntu 8.10

Zonder problemen zou ik niet zeggen. Maar volgens mij heeft Ubuntu het minimale van 96 MB ram. Dus je zou het kunnen proberen. Maar ik zou hetzelf niet doen. Kan namelijk nog best traag zijn.

Ik heb zeer weinig verstand van Linux, maar mij is op een oude laptop Xubuntu aangeraden, en die werkt prima.

jup xubuntu heeft een lichtere window manager (xfce) tov ubuntu (gnome)
dus die zou ik kiezen (eigenlijk is het nog mooier met debian icm blackbox maar jah das wat lastiger dan een buntu variant)

dus die zou ik kiezen (eigenlijk is het nog mooier met debian icm blackbox maar jah das wat lastiger dan een buntu variant)

volgens de hoes moet men minstens 256MB hebben

Wat zijn de minimale systeemeisen voor een computer, om Ubuntu (en Kubuntu, Edubuntu en Xubuntu) te kunnen draaien?

192 is dus minimum volgens de wiki.
Maar het is even afhankelijk wat je ermee doet, zelf heb ik een laptopje met 64MB gehad die een internet stationnetje was die prima functioneerde.

Heeft iemand tips welk besturingsysteem ik dan kan gebruiken op een 128MB?Liefst niet op live CD.
Ik dacht aan Puppy Linux,maar die wil niet vanaf Puppy booten.

Debian icm lxde is helemaal prettig

Ik heb gistere de nieuwe versie van Xubuntu getest (9.04) valt best wel mee. (256mb ram)

Xubuntu moet met de alternate CD toch wel prettig werken. Zo niet, dan installeer je een xubuntu blokkendoos. Met dezelfde methode heb ik Ubuntu met Gnome geinstalleerd en dat draait zeer prettig met 256 Mb RAM.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan