Ubuntu op Imac G3

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnaud1996

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Berichten
211
Hey Hey
Heb Imac G3 gekocht
met PowerPC CPU 400mhz
128mb ram
en 10gb hdd
Weten jullie hoe ik daar ubuntu op kan installeren?
Ik kan de bootorder niet veranderen op de imac.
 
dan van af usb stick doen:cool:

oh boot volgorde kan je niet veranderen zie ik


VERGEET HET MAAR
 
Lijkt me raar dat je de bootvolgorde niet zou kunnen wijzigen, dan zou je het Mac OS ook niet kunnen herinstalleren als er iets mis gaat met je huidige installatie. Tien seconden googelen, had je ook zelf kunnen doen natuurlijk, levert dit op. Dus, gewoon CD er in, computer herstarten en C ingedrukt houden.


@Bertus, waarom zou het vanaf een USB stick beter werken? Je hebt grote kans dat het oude ding niet eens vanaf USB op kan starten.
 
Laatst bewerkt:
@naarling TS kondigde aan dat er geen cd/dvd speler inzat (in een ander topic dus)
 
Great
Zit k hier dus met kakMacOSX
en chatten werkt nt
Ebuddy werkt nt
helpmij chat ook nt
en openoffice for mac ook nt
GREAAAT

Tjah,dat had je eerder moeten bedenken voor dat je een mac koopt als je dacht dat je gwn ubuntu erop kan installeren dan had je eerst moeten vragen voordat je koopt want nu krijg je natuurlijk dit

Lijkt me raar dat je de bootvolgorde niet zou kunnen wijzigen, dan zou je het Mac OS ook niet kunnen herinstalleren als er iets mis gaat met je huidige installatie. Tien seconden googelen, had je ok zelf kunnen doen natuurlijk, levert dit op. Dus, gewoon CD er in, computer herstarten en C ingedrukt houden.


@Bertus, waarom zou het vanaf een USB stick beter werken? Je hebt grote kans dat het oude ding niet eens vanaf USB op kan starten.

Inderdaat waarom zouw het niet kunnen(deze vraag geld het meest voor bertus)? Naarling heeft groot gelijk.En trouwens Arnaud1996 weet je überhaupt wel hoe je de bootorder moet veranderen dat verschilt echt vaak bij pc (niet onaardig/bijdehand bedoelt hoor)

VERGEET HET MAAR

Look,thats the spirit!:rolleyes:
 
@naarling TS kondigde aan dat er geen cd/dvd speler inzat (in een ander topic dus)
Dat Win2K topic? Hij heeft het er daar over dat er geen diskette station in zit, da's heel wat anders.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan