Ubuntu server contacteren via Windows server Script

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannickw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Ik zit met de volgende situatie:

Ik moet een Linux Ubuntu server kunnen contacteren en afsluiten via Windows 2003 sbs DC. Ik heb zo goed als geen ervaring met linux servers, dus ik heb eigelijk niet geen idee hoe ik hieraan moet beginnen. Ik weet dat ik het best via Putty werk, maar hoe en wat ? Ik was aan het denken om een soort van script te schrijven om Putty uit te voeren en dan eventueel al het IP waarnaar ik moet contacteren klaar te laten staan in Putty. Iemand enig idee of dit mogelijk is ? Dan zou ik op de Linux server een script moeten hebben om hem af te sluiten. Alle hulp is welkom !

Greetz

Misschien is het makkelijkst om aan te geven wat er precies moet gebeuren op de linux server dan kunnen we kijken hoe je dat het beste kan automatiseren.

Want waarom moet hij afgesloten worden? en waarom vanaf de 2003 server?

Voor putty heb je een aantal commandline opties
(http://the.earth.li/~sgtatham/putty/0.53b/htmldoc/Chapter3.html vanaf paragraaf 3.7)

waarschijnlijk is het het makkelijkst om in Putty een sessie te maken die connectie kan maken en het script op de server start (je kunt in de sessie nl ook aangeven wel commando er gestart moet worden zodra er connectie is)

en dan via de opdracht
Code:
putty.exe -load "session name"
de sessie te starten

Laatst bewerkt:
Denk dat je deze vraag beter op een Linux forum kunt stellen (zonder aan de beschikbare kennis hier te twijfelen) ?!