Ubuntu & Touchpad ?.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doeversoft

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Hallo,

bij het uittesten van Ubuntu 7.10 stuiten ik op dit probleem.
De Touch Pad van mijn laptop werkt niet in de Live versie. ik heb hierom ook maar nog niet de ´´Echte´´ versie geinstaleert.
is dit te verhelpen?.

dan heb ik nu nog een vraag. ik zou Ubuntu nu graag Dualboot willen doen met Vista.
op mijn vorige pc lukten dit vlekkenloos maar dat was XP.
iemand tips?. ik heb geen Vista dvd maar wel de product code *(Vista Basic OEM ACER). weet iemand waar ik die kan regelen ( mocht het toch fout gaan kan ik terugvallen op vista). aangezien ik de code al heb moet zo´n DVD niet duur zij toch?.:o

M.V.G. en B.V.D.
David

Laatst bewerkt:
Hallo,

bij het uittesten van Ubuntu 7.10 stuiten ik op dit probleem.
De Touch Pad van mijn laptop werkt niet in de Live versie. ik heb hierom ook maar nog niet de ´´Echte´´ versie geinstaleert.
is dit te verhelpen?.

dan heb ik nu nog een vraag. ik zou Ubuntu nu graag Dualboot willen doen met Vista.
op mijn vorige pc lukten dit vlekkenloos maar dat was XP.
iemand tips?. ik heb geen Vista dvd maar wel de product code *(Vista Basic OEM ACER). weet iemand waar ik die kan regelen ( mocht het toch fout gaan kan ik terugvallen op vista). aangezien ik de code al heb moet zo´n DVD niet duur zij toch?.:o

M.V.G. en B.V.D.
David

Ik heb een dual-boot vista-ubuntu op men acer laptop.(ik heb geen problemen met men touchpad, tijdens de livecd heb ik dat niet gestest denk ik, mocht het achteraf niet werken dan zal er wel een opossing voor zijn)
Ik heb geen cd van vista.
Gewoon live cd van ubuntu erin steken dan het icoontje op buroblad selecteren "installeren"
dan gaat het installeren, en dan gwn instructies volgen TOT AAN partities indelen, dit kan je best manueel doen. dan kies je een swap (meer als 3gig is zeker niet nodig, ik heb zelf 2,8gig en ik heb denk ik al 200Mb ooit is gebruikt heb, swap=wisselbestand)
dan een partitie die de indeling EXT3 krijgt en als naam / (schuine streep)
en je kan nog een derde partitie maken /home (dit is niet echt nodig)

Voor extra info

Laatst bewerkt:
ok super!.
ik koop even een USB muis en installeer dan Ubuntu.
en ik heb inmiddels met Acer Erecovery manager een Dvd aangemaakt dus dat probleem is ook verholpen.

Bedankt!.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan