ubuntu update naar 16.04 en start nu niet meer door ivm videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo
na de upgrade van 16.04 krijg ik een foutmelding dat de grafics op low staan en of ik door wil starten.
dit doe ik vervolgens en krijg ik een melding (getallen met iets van block oid) en knippert het beeld en krijg ik dezelfde
melding weer.
als ik tijdens het opstarten in een andere modus probeer dan kom ik uiteindelijk ook weer hier terecht.
ik heb een grafsiche kaart 610m waar ik voorheen niet de standaard software voor gebruikte.
is dit nog te redden of moet ik eerst weer een nieuwe installatie doen?

In terminal root kom ik wel.
Als ik op normale manier opstart dan zie ik:/dev/sdb1: clean,324597/6815744 files, 7329623/27332000 Block.

of kan ik beter iets anders installeren, want ik zit nu al een paar weken met dit probleem en ik heb geen zin om met elke upgrade hetzelfde probleem te krijgen.

graag in jip en janneke taal,
bedankt alvast

Ik ondervind het probleem dat Ubuntu zelfs niet meer wil upgraden. :(

Omdat ik goeie dingen over LinuxMint en z'n groeiende populariteit heb gelezen heb ik die geinstalleerd. Tot nu toe ben ik daar wel blij mee. Ook van m'n raspberry heb ik ubuntu nou verbannen

Heb je een upgrade gedaan of een verse installatie van Ubuntu?
Ik adviseer ALTIJD een verse installatie; dit geeft namelijk de minst mogelijke foutmeldingen en problemen.

Ik weet dat anderen dit niet adviseren, maar het blijkt vaak dat de videokaart (als deze al een wat oudere is) vaak problemen geeft met een upgrade. Of dat er al andere probleempjes waren en die neem je dan mee.

Dus, ook met Mint (vroeger kon je Mint nooit upgraden, moest je altijd een verse installatie doen) geen upgrade doen mocht het nodig zijn, maar een verse installatie.

Welke verse heb je van Mint? Ik hoop wel 17.3? Want dat is de meest verse en is dus houdbaar 5 jaar lang. Hoef je 5 jaar lang niets aan je pc te doen, behalve de veiligheidsupdates te installeren.

Oh ps: http://steunpunt-almere.nl/artikelen/werken-met-linux-mint/
Wellicht heb je hier wat aan. ;)

ik zet mint er wel op

ok, ik zet mint er wel op.
maar is er nog een mogelijkheid dat ik bij mijn favorieten lijst kan en mijn foto,s?
en ik had in ubuntu nog een back up systeem meedraaien, kan ik daar nog wat mee?
die staat op een externe harde schijf.

Laatst bewerkt:
Ah, ik zie nu dat er 2 in deze topic zijn die een probleem hebben.
Ik gaf eigenlijk antwoord op de TS, maar zie nu dat het een ander is. ;)

Mint kan je erop zetten, natuurlijk.
Je kan ook kijken wat een live-cd van Ubuntu doet, werkt dat wel naar behoren en je wilt per se Ubuntu, dan kan je een Ubuntu installatie gaan doen. Dus helemaal overnieuw beginnen, een verse installatie dus.

Zorg er wel voor dat je een backup maakt van al je foto's, van je belangrijke documenten etc.

Daarna doe je de verborgen mappen in je home van .Thunderbird en .Mozilla ook backuppen.
Die zet je later dan terug als je de installatie van Mint hebt voltooid.

Yep. Daar kan je eerst mee opstarten en uitproberen of alles naar behoren werkt.
Dus de grafische kaart kan je laten werken, (dus wel even de stuurprogramma's aanvinken), dan kan je ook kijken of wifi werkt etc. etc.

Werkt alles naar behoren, dan kan je op de knop Installeren klikken. Dan zal het installatieproces beginnen. Vergeet niet de backup!!

ik heb met de installatie dvd geprobeerd zaken terug te halen.
dit was helaas niet mogelijk.
dus nu heb ik er linux mint op staan en dat draait goed

Veel plezier met Mint. Ik hoop wel versie 17.3? (of anders 17.0)

En mocht je vragen hebben, dan hoor ik ze wel. Ik werk al 9 jaar met Linux waarvan 7 jaar met Mint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan