ubuntu verwijderen en xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragonwar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
hallo, allemaal

ik zit met een probleem op mijn laptop. Ik wil graag ubuntu verwijderen en dan windows xp installeren, omdat ik geen windows xp heb . ik weet niet hoe ik ubuntu verwijder. kan iemand mij uitleggen hoe ik ubuntu verwijder? als ik de laptop opstart staat er welke ik wil opstarten:

ubuntu, kernel 2.6.10-5.386
ubuntu, kernel 2.6.10-5.386 (recovery mode)
ubuntu, memoryscan

ik heb al geprobeerd om xp te installeren vie cd maar hij start automatisch weer ubuntu op.
kan iemand mij zo snel mogelijk helpen A.U.B? ik heb hier nietzo veel verstand, dus niet erg ingewikkeld.

alvast, heel erg bedankt

In de bios de boot-volgorde aanpassen, de cdrom als eerste zetten en dan opstarten vanaf de XP CD

dat heb ik al geproberd maar als ik dat doe en het instel start weer automatisch ubuntu op.

Toen je dat gedaan had, Heb je toen wel save settings and exit (meestal F10) gedrukt?
Gr,
Chico.

jah tuurlijk weten jullie iets anders hoe ik xp moet installeren of hoe ik ubuntu moet verwijderen

Hey,

je zou kunnen proberen om tijdens het starten op de [F8] toets te blijven drukken. Niet vast houden maar een aantal keer drukken. Dit moet meteen als je op de aan knop drukt.

Als het goed is krijg je dan een schermpje waar je kunt kiezen welke opstart bron deze moet pakken. Zorg er wel voor dat je de cd van Windows XP erin hebt gedaan.

Als dit is gelukt, moet je het even laten weten.

Succes,
Mathijs

hey allemaal,

ik wardeer het heel erg dat jullie me helpen, maar wat jullie hebben gezegd heb ik al tig keren geprobeerd het lukt niet, hebben jullie andere manieren om xp te installeren of de computer te formatteren ofzo of weten jullie hoe ik vanuit ubuntu de computer formatteer

alvast bedank,

pieter

hey allemaal,

ik wardeer het heel erg dat jullie me helpen, maar wat jullie hebben gezegd heb ik al tig keren geprobeerd het lukt niet, hebben jullie andere manieren om xp te installeren of de computer te formatteren ofzo of weten jullie hoe ik vanuit ubuntu de computer formatteer

alvast bedank,

pieter

HD in een andere computer steken, want als je niet kan booten vanaf cd kan je niet veel anders doen. En dan zo maar proberen

Kan je wel booten vanaf een willekeurige Linux LiveCD?
Legale XP?

Je kunt je Ubuntu verwijderen met een LiveCD en dan met GParted de gehele hardeschijf formateren. Als die niet standaard in Ubuntu zit kan je in een terminal kloppen:
sudo apt-get install gparted [enter]​
daarna starten door in terminal te typen:
sudo gparted [enter]​

Kan je wel booten vanaf een willekeurige Linux LiveCD?
Legale XP?

Je kunt je Ubuntu verwijderen met een LiveCD en dan met GParted de gehele hardeschijf formateren. Als die niet standaard in Ubuntu zit kan je in een terminal kloppen:
sudo apt-get install gparted [enter]​
daarna starten door in terminal te typen:
sudo gparted [enter]​

Kan je je OS verwijderen als je er in aan het werken bent?

sudo rm -rf /

verwijderd linux, wat er voor de rest gebeurt is voor jezelf.
je ubuntu start op zeker niet meer op.
het systeem wordt namelijk gewist.
let wel er volgen geen LET OP GEEN waarschuwingen verder.

start je pc maar eens opnieuw op
een live cd kan je zo downloaden

Laatst bewerkt:
Hey,

je zou kunnen proberen om tijdens het starten op de [F8] toets te blijven drukken. Niet vast houden maar een aantal keer drukken. Dit moet meteen als je op de aan knop drukt.

Als het goed is krijg je dan een schermpje waar je kunt kiezen welke opstart bron deze moet pakken. Zorg er wel voor dat je de cd van Windows XP erin hebt gedaan.

Als dit is gelukt, moet je het even laten weten.

Succes,
Mathijs

Hangt van het moederbord af of het F8 is. Het kan ook F11 of F12 zijn, misschien nog wel meer. Probeer die ook eens zou ik zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan