Ubuntu verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Mijn vriend heeft en laptop gekregen en er zit daar op Ubuntu ik wil die verwijderen maar het lukt niet.Ik kan op geen enkele manier Windows Xp installeren.

Als ik de CD wilt boten kijg ik een melding Operation system not found :(

Help mij

Hallo,

Hirens boot cd downloaden daar de schijf met ubuntu verwijderen en dan XP erop zetten. Dit is omdat ubuntu de schijf anders formateert dan windows kent.

Sorry maar ik begrijp u niet echt

Windows XP kan niet goed omgaan met de partities die Ubuntu (of een andere linux) aanmaakt. Als je http://www.hiren.info/pages/bootcd download kun je opstarten met die CD, vervolgens kun je je hardeschijf leegmaken en de laptop opnieuw opstarten met de Windows XP cd erin.

Dus Hirens boot cd moet op ubuntu zitten?

Hallo,

Nee dat moet op een CD of DVD gezet worden zodat je het kan opstarten.

Start met de XP cd op en ga naar de repair console door de optie R te gebruiken als dit zich voordoet, voer daar een fixmbr uit, denkelijk staat grub in de mbr.
Overigens kun je die melding niet krijgen als je van de cd opstart, staat de cd/dvd rom als eerste om van op te starten in de bios en is de XP cd wel bootable?

Hallo,

@lange pier,
Dat denk ik niet omdat dit nergens vermeld staat.

Kan ik die ook op een USB branden?Want een CD word niet herkent. :(

Hallo,

Dat kan ook als je weet hoe je een USB opstartbaar moet maken.

oke ik de USB bootable gemaakt.En hirens boot cd zit erop wat nu?

Tis gelukt bedankt iedereen.Heb met Hirens boot cd Windows XP mini opgestart en van daar de hard schijf "C" geformatteerd en dan met een andere USB Windows XP erop geïnstalleerd.Daarna de product code (op achter kant van laptop) erin gevoerd en alles is inorde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan