Ubuntu, wie gebruikt het niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naarling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2010
Ik keek eens naar de eerste pagina's van dit deel van het forum en het viel me op dat de titels van zo'n 80% procent van de draadjes over (problemen met) Ubuntu gaat. Nou vraag ik me af, lopen hier nog linuxgebruikers rond die iets anders gebruiken of ben ik de enige?

Dus, niet-Ubuntuërs, laat jezelf horen, hier in elk geval een tevreden Opensuse gebruiker.

Misschien is het ook leuk als je er bij zegt waarom je voor jouw distributie hebt gekozen. Ik ben bij Opensuse terechtgekomen omdat het een betere implementatie van KDE heeft dan Kubuntu en mijn hardware goed ondersteund.

NB: Ik wil niet zeggen dat er iets mis is met Ubuntu, ben alleen nieuwschierig of er hier nog mensen zijn die het niet gebruiken.

Eigenlijk vanaf de eerste versies pionierde ik al met Redhat.
Op dit moment gebruik ik het nog zelden, al staat het nog steeds op een dualboot en soms als ik echt helemaal niets te doen heb, boot ik weer eens het rode hoedje.

Waarom Redhat ? Geen idee eigenlijk. Ik ben gewoon nooit overgestapt naar een andere distrubutie.

Gnome: Linux Mint:D. Al is dat wel op ubuntu gebaseerd
Server: Fedora
KDE: Debian :)

Als hier Linux wordt gedraaid is het Gentoo. Ik ben het een beetje zat dat Ubuntu alles zit te bepalen en de deal van Canonical (de commerciële hand achter Ubuntu) heeft besloten Yahoo! de standaard zoekmachine te maken, komt Ubuntu er bij nooit meer in.
Gentoo geeft me snelheid, rolling releases, dus altijd de nieuwste software en ik bepaal welke software ik draai. Je kunt het systeem volledig optimaliseren voor je hardware. Configureren en installeren (er wordt vanaf de source gecompiled) duurt even, maar dan heb je ook wat.
Mijn huidige Gentoo installatie gebruikt KDE SC 4.4.2 en de 2.6.33 Linux kernel.

Laatst bewerkt:
Ah, ben dus toch niet de enige, mooi om te weten :)

[...]en de deal van Canonical (de commerciële hand achter Ubuntu) heeft besloten Yahoo! de standaard zoekmachine te maken, komt Ubuntu er bij nooit meer in. [...]
Die deal is trouwens van de baan, Google heeft uiteindelijk waarschijnlijk toch meer geboden en is nu weer de standaard. Niet dat het veel uitmaakt, het is iets datmakkelijk aan te passen is.

Ah, ben dus toch niet de enige, mooi om te weten :)

Die deal is trouwens van de baan, Google heeft uiteindelijk waarschijnlijk toch meer geboden en is nu weer de standaard. Niet dat het veel uitmaakt, het is iets datmakkelijk aan te passen is.

Dat is nieuwtje waarvan ik niet op de hoogte was, misschien toch een reden om weer eens (K)Ubuntu 10.04 uit te proberen hier. Het grote voordeel is dat in Ubuntu gewoon alles werkt, in Gentoo betekent het soms een uurtje Google om het uit te vinden.

Laatst bewerkt:
Suse Gnome
Crunchbang
Moonos
Puppy
Xubuntu
Ubuntu, diverse
Als laatste de nog testversie Ubuntu 10.04, die gaat er leuk uitzien, hier en daar loopt hij bij mij het grafische gedeelte bij opstarten nog niet zo lekker, maar dat komt wel goed en dan komt hij op m'n vaste computer te staan.:D:D

distro

hlo,

ik ben al redelijk lang een tevreden gebruiker van PCLinuxOS (een distributie uit Texas, VS)

heb heel wat distro's geprobeerd (mandrake (nu mandriva), debian, suse, pardus, etc. etc.)

de reden?
bij PCLinuxOS werkt alles out-of-the-box, ook multimedia-codecs...
draait vlot, alles wat erin zit werkt ook (gaat soms mis bij andere distro's)
en het is een rolling-release distro of zoiets (geen herinstalls elk jaar :cool:)

Heb wel eens naar Ubuntu gekeken, maar het kon me niet echt bekoren .. Teveel voorgekauwd spul, iets wat voor een doorsnee gebruiker mischien leuk is, maar niet echt iets wat ik zelf zoek :)

Daarom gebruik ik zelf Debian en: "Linux from scratch". Bij de laatste zul je je eigen systeem compleet zelf in elkaar moeten zetten, iets wat me veel beter bevalt dan al dat voorgekauwde spul :)

http://www.linuxfromscratch.org/

http://www.debian.org/

Heb ooit Ubuntu geinstalleerd maar vindt de Gnome interface maar niks en het hele "sudo" concept is niks voor mij persoonlijk.
Op mijn vader zijn PC heb ik Kubuntu geïnstalleerd en ziet bijna het verschil niet tussen Windows en KDE, hij belde in den beginne wel steeds op waar de blauwe E is gebleven (quote: waar is het internet?). Maar voor hem is het een uitkomst omdat ie alleen zijn eigen wachtwoord hoeft te onthouden. En er is een "veilig" gast account voor mensen die bij hem op bezoek zijn.

Zelf ben ik een CentOS en Fedora 12 & 13 + KDE gebruiker!
Als programmeur heb ik dan gewoon een hogere productiviteit en de Ubuntu "sudo su" is 5 extra tekens typen t.o.v. "su"
Voordeel is ook de "bleeding edge" van packages zodat ik weet of dingen het in de toekomst het nog doen op servers.

Zit nog wel te denken om eens openSuse te proberen.

Ik maak de laatste tijd gebruik van linux mint KDE. Heb daarvoor ubuntu en kubuntu geprobeerd, heb daarna eens mint geinstalleerd en ben daar tevreden mee. Ik heb niet zo de drang om andere distributies uit te proberen.

Sinds een jaartje of twee op OpenSuSE, nu versie 11.3, voordien Gentoo steeds met KDE.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan