Ubuntu>Wine>RuneScape(Spel)>Geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi1995

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Berichten
291
Hallo.


Ik heb eindelijk afstand genomen van Windows Vista en heb Ubuntu 10.10 Desktop geïnstalleerd op mijn computer.

Het (enige) probleem dat ik heb is dat ik geen geluid krijg van het spel RuneScape dat ik met Wine heb geïnstalleerd.
Het gekke is dat ik er wel even geluid van heb gehad.


Kan iemand zijn kennis met mij delen en mij helpen?




Groetjes, Remi1995,
 
Hoi,

Dat heeft waarschijnlijk te maken met de geluidsdrivers van Ubuntu (pulseaudio), die werken niet echt mee met de meeste spellen. Gelukkig is er voor de meeste spellen wel een remedie:
Als je vanuit het gnome-menu een starter maakt op het bureaublad, die aanpast (rechtsklikken voor de eigenschappen) en voorin de opdracht regel het volgende zet:
Code:
padsp
Als dat niet werkt, dan kun je dit voorin de opdracht regel zetten:
Code:
gksu padsp
dan voer je hem dus als root uit. Met de meeste spellen werkt dit goed, maar niet bij allemaal. Hopelijk bij jou wel!


mr32 :cool:
 
Laatst bewerkt:

Volgens mij doe ik nu iets verkeerd want er gebeurt nu niets (tenminste niet iets dat ik waarneem).

Ik heb nu het volgende in de 'Opdracht' van de starter staan;
gksu padsp /home/remi/Bureaublad/RuneScape.desktop



Bedankt dat u mij probeert te helpen,

Remi1995.
 
Ik zelf begin een beetje twijfels te krijgen over het geluid en wine. Als je vanuit dat menu (ubuntu-logo) naar dat spel gaat (in de wine map) en dan rechtsklikt op de winestarter in het menu en dan iets kiest van "op het bureaublad plaatsen", dan naar je bureaublad gaan en rechtsklikken op dat icoontje, en de opdracht regel veranderen. Dat zou er volgens mij anders uit moeten zien. Er zou een link naar wine moeten staan. Wat je nu hebt gedaan, is een starter gemaakt, die een andere starter opent.

Als dat niet werkt, zullen we het over een andere boeg moeten gooien, al weet ik nog niet in welke richting ik dan zou moeten zoeken...

mr32 :cool:
 
Werkt ook via wine. De kans dat het daarmee werkt is net zo groot als met wine. PlayOnLinux is alleen wat gebruikersvriendelijker dan Wine alleen. En het werkt soms ook iets beter/sneller.
Je kunt het proberen, maar de kans dat het helpt is klein.

mr32 :cool:
 
Op een of andere manier heb ik het geluid toch aan de praat gekregen.

Bedankt voor jullie hulp.



Remi1995
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan