Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik probeer Ubuntu te installeren op een vrije partitie van de 2e schijf, nu heb ik de partitie ingesteld als, formateren>boot en c: staat in gesteld, met vlag en bestandenssyteem behouden, zo'n zwart gezichtje, maar hij blijft nu steeds zeggen als ik verder wil,
er is geen basisbestandsysteem, maar waar moet ik het dan opzetten, hij staat nu op
ext2.

Groet Hanna

Hallo Hanna,

Wanneer je Linux installeert kun je de volgende partities maken;
/boot
/ (root)
/swap
Meer is mogelijk, maar is even niet relevant.

In boot staan de opstartbestanden. In root staat het daadwerkelijke systeem en swap is je "wisselbestand". Aangezien je een dual boot systeem wilt hebben, hoef je geen /boot partitie aan te maken. Je moet je vrije partitie dus niet formatteren als /boot maar als /. Om je linux systeem dan op te kunnen starten heb je een bootloader nodig. Dit is of Grub of Lilo. Bij de configuratie van de bootloader moet je wel even op letten dat Windows daar ook bij staat, anders kun je die niet meer opstarten.
Een swap partitie heb je ook nodig. Ik weet niet of Ubuntu die standaard aanmaakt, maar ik verwacht het wel. Zo niet, dan moet je je vrije partitie eerst nog even opdelen. De swap partitie moet ongeveer 2x zo groot worden als je intern geheugen. Dus is je intern geheugen 256 Mb, dan wordt je swap 512 mb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan