ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitch49

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
hallo ik heb een vraag. ik heb onlangs ubuntu geinstaleert, naast windows, was eigenlijk niet de bedoeling, de bedoeling was ubuntu op D partitie maar is niet gelukt, dus staat hij naast windows. mijn vraag is die kan men ubuntu toch nog op D partitie krijgen door te copieren of zo. dank u.

Als je ubuntu bestanden gaat kopieren, gaan er grote dingen fout.
Zo werkt het MBR (Master boot record) niet meer. Dit zorgt er voor dat je pc normaal start.

Je zou eigenlijk ubuntu opnieuw moeten installeren.

hallo rikxp bedankt voor de reactie op mijn vraag. opnieuw instaleren is ook weer zo wat denk ik. dan moet ik ubuntu verwijderen en hoe gaat dat in zijn werk. en of het me lukt om het dan zo te doen als ik wil.

hallo rikxp bedankt voor je reactie. ik heb dat verhaaltje eens doorgelezen. ALS ik ubuntu wil verwijderen is formateren denk ik nog altyd de beste en simpelste oplossing of???? dank je

Als je weet wat je moet doen is het verplaatsen van ubuntu niet zo heel lastig.
Je moet wel weten wat je moet doen.
Hoe ziet je partitie indeling er nu uit?

ubundu

hallo dropl bedankt voor de reactie. wat ik weet dat is C daar staat dus ubundu al eerst met totaal 32 gb, en dan vista met 76 gb. dan heb ik nog data met 27 gb waar ik ubuntu eigenlijk wou hebben is dat wat je wou weten.

Het is makkelijker als je eens met een gparted live cd boot en dan de partitie indeling hier weergeeft.
GParted: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Het is dan makkelijk als je de linux partitie aanduiding en het bestandssysteem weergeeft. Dus zoiets als
/dev/hda1 23 Gb NTFS
/dev/hda5 14 Gb Ext3

hallom dropl. bedankt voor de reactie, maar dat is me nog te, zover ben ik nog niet, sory maar ik begrijp het gewoon niet,en dat staat alles op engels begrijp ik ook de helft niet van. ik denk dat ik het maar zo laat dan. dank je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan