ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolkil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
Berichten
1.458
een vriend van me probeerd ubuntu te instalern op zijn pc maar dat lukt niet hij krijgt een scherm waarin al die bolletjes en waarboven staat ubuntu en op een geven moment stop ie gewoon wat kan het probleem zijn?
 
Dat is afhankelijk van de ubuntu versie. Indien je het probleem hebt met 10+ probeer dan eventueel even met een 9.10 live-cd/dvd. 10+ heeft soms problemen met sommige videokaarten.

Indien dat het geval is kun je een paar keer op esc drukken (geloof ik) zodra je het grafische scherm krijgt en een andere boot optie kiezen.

Voor andere mogelijke problemen is het moeilijk met de huidige informatie een gerichte oplossing te geven
 
het is een dell optiplex 170 daar zit een onboard video kaart in ik heb exact dezelfe pc en daar doet ie het wel
 
een vriend van me probeerd ubuntu te instalern op zijn pc maar dat lukt niet hij krijgt een scherm waarin al die bolletjes en waarboven staat ubuntu en op een geven moment stop ie gewoon wat kan het probleem zijn?

alle usb devices afkoppelen tijdens installatie proces.
 
word moeilijk aangezien er 2 usb aparaten op aangesloten zijn en dat zijn muis en toetsen bord
 
Gebruiken jullie ook dezelfde CD? Kan zijn dat er gewoon iets mis is met zijn versie. De meeste Linuxen geven je de optie om de CD te controleren als je de PC van de CD opstart, kan me even niet herinneren of Ubuntu dit ook doet.
 
ja en dat hebben we gecontroleerd en er was geen probleem met de disks we hebben 3 iso's gebrand lijkt me toch genoeg om dat uit te sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan