ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

randoflip

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2012
hallo,

ik heb per ongeluk geen beeld meer als ik opstart.
ik ben alle mappen, werkbalken etc kwijt en zie alleen een egaal gekleurd scherm.

ook kan ik nergens systeemhertsel maken

wie weet hoe ik daar in kom?
en wie weet hoe ik weer op t internet kom?

jp

Tijdens het booten op ESC drukken volgens mij zodra je de tekst ziet, maar het is al een tijdje geleden.

Opstarten met live cd je eigen home map opzoeken op de schijf, verborgen bestanden weergeven en de map .gnome verwijderen (let op de punt)
Als je daarna opnieuw opstart zou hij weer een nieuwe .gnome moeten aanmaken met de standaard instellingen.
Althans zo werkt het bij KDE

Anders opstarten in "init 3" (door Esc indrukken als je de bootloader ziet) dan sudo apt-get mc (kloon van norton commander)
mc opstarten en de map .gnome weggooien en herstarten.

Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb per ongeluk de werkbalken verwijderd en zie alleen nog een egaal gekleurd scherm.
ik kan wel via de prullenbak mappen openen maar alles zioet er ineens anders uit.

het startprogramma om bvb meteen naar de browser, mappen, computer, afbeeldingen en muziek te gaan zie i niet meer op t buroblad staan.

ik wil de hele pc opnieuw naar een herstelpunt terugbrengen want ik ben ook mn instellingen voor internet kwijt.

hioe doe ik dat
?

met ctrl + alt+ F4 kom ik in een register waar ik mn wachtwoord etc moet invoeren.
daarna krijg ik een regel waar ik in moet programmeren en dat kan ik dus niet

wie kan me helpeen?

Hoi,

Druk eens Ctrl+Alt+F1, vervolgens log je in als jouw gebruiker niet als root.

Tik dan:
sudo rm -r .gnome

Type je wachtwoord (je zal niks zien ook geen sterretjes) en druk op Enter.

Vervolgens start je de pc opnieuw op met:
sudo shutdown -r 'now'

@ klord 4163

ik heb je tiops ingevoerd maar blijf hetzelfde beeld houden.

onderaan mn scherm zie ik alleen de prullenbak staan en hettussen vensters schakelen icoontje.
ik kan op de een of andere wijze ook niet meer op internet.
de pc zegt dat ik in de offline modus werk. ik heb die teruggezet naar onlinemodus (toen het beeld er nog was), maar doet t nog steeds niet.
hoe kom ik in de mappen om internetinstellingen te veranderen?

belangrijker nog;.....hoe kom ik in systeemherstel?
als ik in systeemherstel kan komen zou ik de pc terug kunnen zetten naar een datum waarop de pc wel alles deed naar behoren en zou ik de orginele bureaubladpresentatie kunnen zuien.

Heb je tips hoe ik met deze ubuntu moet omgaan/leren?
ik werk zelf met windows 7 en met IE-9. ik ben bang dat ik niet uit de voeten kan met ububtu. hoe moet ik eea combineren zodat ik wel met allebei kan werken (op verschillende pc's uiteraard)

Welke versie van Ubuntu gebruik je? Want in de standaard Ubuntu kun je geen panelen verwijderen. Welke videokaart heb je?

.gnome bestaat niet dus dat was onze fout. Misschien kun je beter op het Ubuntu NL Forum vragen. Je kunt nog proberen een nieuwe gebruiker aan te maken en daarmee aanmelden.

Druk weer op Ctrl Alt F1 en log in. En tik.

Daarna
Code:
pkill -KILL -u randoflip

Log dan in met de gastsessie en kijk of dat werkt.

Dan tik je adduser en ga je de stappen door.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Druk eens Ctrl+Alt+F1, vervolgens log je in als jouw gebruiker niet als root.

Off topic

Correct me if i'm wrong, maar ubuntu werkt standaard toch niet met root maar met sudo.
Mandriva, SuSe werken met root (su)

Denk dat het voor topic starter makkelijker is om ubuntu opnieuw te installeren. Kost ongeveer 30 minuten
Hij denkt in windows termen (niks verkeerd mee) maar systeem herstel is echt iets van windows, Linux is meer van oplossen

.gnome bestaat niet , misschien vanaf 11.10 met unity
Daarom is de vraag welke versie van ubuntu ook belangrijk

Laatst bewerkt:
welke versie en welke videokaart ik heb weet ik niet.
ik heb die pc gekregen en alles was al geinstalleerd.
ik heb via info v internet het wachtwoord kunnen kraken en zag gelijk al dat dit programeren niets voor mij is.
ik ben niet kundig in die dingen.

ik zag dat ik via de map ubuntuone wel het scherm krijg wat ik steeds kreeg als ik de pc opstart
ik heb het egaal gekleurde scherm nu met mappen en snelkoppelingen volgezet voor mijn muziek en afbeeldingen bijv.

ik kom geen wijs uit mappen als temp., en andere afkortingen.
de mappen met home, media herken ik dan weer wel.

kan iemand me vertellen hoe ik de pc kan laten zoeken naar internetaansluiting?
pc vroeg eerder naar poorten enurl ed. ook met draadloos internet.

ik weet van de vorige installatie dat de wireless-usb zelf naar de router gaat zoeken en dat installeren makkelijk is.
behalve bij ubuntu dus.

Hoe moet ik met dit programma om gaan? of beter bij windows blijven in mijn geval?

Nou, Ubuntu hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, maar volgens mij is er bij jou iets erg mis. Ik zou eventjes een CDtje met de nieuwste versie proberen te installeren, backup je bestanden eerst eventjes naar een usb of harde schijf via de live cd en daarna doe je een schone installatie en formateer je gewoon de hele harde schijf, dus geen upgrade.

http://www.ubuntu.com/download/desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan