UDMA 5 ipv UDMA 7??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjlaarman

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2002
hallo ik heb een SATA II schijf van samsung in mn pc. Als ik met HD -tune kijk zie ik dat de schijf op UDMA5 staat terwijl deze UDMA7 ondersteunt. Mobo ondersteund ook
SATA II. heb geen id hoe ik dit aan kan passen, maar haal nu geen hogere snelheid dan PATA toch?
Het mobo is een Asus P5pl2, de schijf is een samsung SP2004c

Weet iemand hoe dat kan en is er een oplossing voor?

alvast bedankt! Groeten

De nieuwste Chipset-driver van je moederbord geinstalleerd evenals de de driver(s) van je RAID-controller?

ja heb ik gedaan, maar werkt dus niet...., en RAID controller zit er helaas niet op........

Laatst bewerkt:
Sla de manual er even op na, meestal moet de sata driver in de bios op native worden gezet, hij wordt nu geëmuleerd naar een ide schijf.

Logisch, zie mijn eerdere reply, de schijf draait in IDE modus, zet de IDE op standaard, als het goed is, kun je nu de SATA schijf op enhanced zetten, maar kijk even in de manual, daar staat het allemaal netjes in, en probeer wat uit, als je er niet uit komt.

Ook wil ik wel even melden dat UDMA modus alleen bedoeld is voor IDE/ATA schijven, niet voor SATA schijven, en ook dat het allemaal niet zo belangrijk is, de interface is vele malen sneller dan de schijf in werkelijkheid, oftewel, je merkt er helemaal niets van of de schijf in 5 of 7 zou werken.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan